Kampanj
Memes ska locka sommarjobbare till Max i ny kampanj på Tiktok
Publicerad: 24 februari 2023, 10:32
För att få fler unga att söka sommarjobb hoppas Max kunna rekrytera via Tiktok med reklam i form av memes.
Med hjälp av memes och andra internettrender på Tiktok hoppas Max att fler unga ska vilja sommarjobba på Max och förhoppningsvis vilja arbeta kvar i deras nya kampanj.
Rekryteringskampanjen är framtagen av Max tillsammans med Creed Media. De har tidigare tagit fram kampanjer för nya hamburgarlanseringar, men nu har samarbetet flyttat över till Max arbetsgivarvarumärket.
– Vi omvärderade hur, var och när vi pratar med våra målgrupper och landade i att vi behöver komplettera våra befintliga rekryteringskanaler. Lösningen blev memes och trender på TikTok och det får leda hela rekryteringskampanjen som sträcker sig från Sverige och Norge till Polen, säger Erik Filén Talent Acquisition Lead på Max.
Kampanjen lanseras den 24 februari och pågår fram tills 1 maj i utvalda orter i Sverige, Norge och Polen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.