Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Memira lyfter fram baksidorna med glasögon i ett aktivt liv

Publicerad: 29 april 2021, 07:47

Memira erbjuder laserbehandlingar som gör att kunderna slipper glasögon och linser. I ett nytt koncept från Nord DDB försöker de göra frågan om ögon och glasögon till en del av hälsotrenden.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBMemira

2000-talet har på många sätt inneburit en explosion för hela hälsoindustrin. Vad vi äter, hur vi tränar och hur vi kopplar av har blivit några av samtidens största identitets- och statussymboler, åtminstone i storstäderna. I sin nya kampanj försöker ögonkliniken Memira och Nord DDB göra ögonen till en del av hälsotrenden. Genom kampanjen visar de hur vi på många sätt gör allt för att hålla oss hälsosamma, men att glasögonen inte sällan utgör ett irritationsmoment. Memira erbjuder laserbehandlingar som gör att kunderna ska slippa både glasögon och linser.

– Det är ju onekligen påfrestande att mitt i en aktivitet tappa glasögonen. Eller att de immar igen. Eller rent av inte kunna öppna ögat för att linsen fastnat. Tänk vad det skulle underlätta att slippa krånglet med linser och glasögon och kunna ta hand om sin hälsa hela vägen. Det ville vi ta fäste på med den här kampanjen, säger Per Hednert, CMO på Memira. 

Kampanjen ”Tar du hand om din syn som du tar hand om dig själv?” kommer att gå under hela våren.

­– Har vi tackat ögonen tillräckligt? Nej, jag tror inte det! Märkligt, i denna wellnesskultur som konstant hittar nya sätt att ta hand om både kropp och knopp, att vi av oklar anledning alltid glömmer bort våra ögon. Ett helt ovärderligt sinne, ju. Och tänk dessutom att vi får tonsätta denna spaning med musik av otroliga Off The Meds. Wow, säger Jack Strömer, art director på Nord DDB.

Filmerna är producerade av BRF och regisserade av Nicolina Knapp.

Bild 1/2  

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBMemira

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.