Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

Mensannons på mansdagen

Publicerad: 19 November 2019, 10:52

I dag infaller ”International Mens Day” som syftar till att lyfta fram manliga förebilder, främja jämställdhet och få fler män att ta hand om sin hälsa. Yoppie, som tillhandahåller mensskydd, tar chansen att ”kuppa” mansdagen.


19 november firas International Mens Day världen över för tjugonde gången. Tillsammans med ANR BBDO passar företaget Yoppie, som tillverkar mensskydd, på att hijacka mansdagen och prata om mens.

– Vår annons syftar till att på ett skämtsamt sätt prata om våra produkter. För ämnet menshälsa är ju allvarligt, men även allvarliga saker tåls att skojas om. Generellt borde vi bli bättre på att prata mer och oftare om mens, Daniella Peri, vd på Yoppie i en kommentar.

Annonsen går i Di och i Nöjesguiden för att träffa både en yngre och äldre målgrupp, samt i Yoppies egna kanaler. Kampanjen är framtagen tillsammans med ANR BBDO.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.