Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Mentimeter visar upp USA:s läskigaste mötesrum i ny kampanj från Nord DDB

Publicerad: 24 maj 2022, 11:28

För att visa den skräck många upplever inför att hålla en presentation inför en grupp har Mentimeter väckt amerikanska mötesrum till liv på ett lekfullt och skrämmande sätt.


Ämnen i artikeln:

NyheterNord DDB

Att presentera inför en grupp är en fobi för många människor, och för vissa människor kan ett mötesrum vara en av de läskigaste platserna på jorden.

Som en av de största tech-metropolerna i USA huserar Seattle över 130 000 företag och är hem för några av världens största företag, inklusive Amazon, T-Mobile och Microsoft. Det gör också att staden är fylld av läskiga mötesrum och presentationer. Mot bakgrund av detta Mentimeter valt att göra en Seattle-baserad kampanj som visar hur man kan vända skrämmande presentationer till meningsfulla samtal med hjälp av Mentimeters interaktiva presentationsverktyg.

– Att hålla en presentation är för många svårt ångestframkallande. Och vår research visar att en av huvudorsakerna till detta är rädslan för att inte kunna engagera sin publik, känna sig ensam och sårbar. Vi har alla upplevt ”Några frågor?-syrsor”. Men med rätt verktyg kan du förvandla en traditionell presentationsmonolog till en givande dialog. Att skapa det där meningsfulla engagemanget, att ge alla en röst, är det vi drivs av, säger Carl Ronander, head of brand på Mentimeter i en kommentar. 

Illustrationerna i kampanjen har inspirerats av några av Seattles mest ikoniska mötesrum. Styrelserum på T- Mobile, Microsoft och Amazon har här på ett lekfullt sätt omvandlats till mardrömslika versioner av de riktiga mötesrummen. Ett kaxigt grepp för att nå kontorsanställda direkt i Seattle, samtidigt som kampanjen även når en bred publik i digitala kanaler.

I samband med kampanjen kommer Mentimeter också genomföra en tävling på sociala medier för att kröna Seattles läskigaste mötesrum. Företaget som har det läskigaste mötesrummet kommer att föräras med en pokal och en prenumeration från Mentimeter.

Konceptet är utvecklat av Nord DDB och illustrationerna till kampanjen är tecknade av Serge Seidlitz. Kampanjen består av OOH, digitala och sociala medieplaceringar.

Reklambyrå: Nord DDB
Illustratör: Serge Seidlitz, byrå B&A reps
Produktionsbyrå: Made by Radio

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterNord DDB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.