Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Mia Skäringer har huvudrollen i reklamserie för Adressändring

Publicerad: 20 september 2021, 13:19

Konceptet ”För allas skull” ligger som grund till Adressändrings kampanjserie. Med Mia Skäringers karaktär Gulletussan i fokus lyfts ämnet adressändring på ett humoristiskt sätt.


Ämnen i artikeln:

Mia SkäringerNord DDB

Kampanjen är resultatet av ett samarbete mellan Adressändring och Nord DDB, som inleddes under våren 2021. I fyra avsnitt får vi följa Mia Skäringers karaktär Gulletussan, som är nybliven singel och inflyttad i en ny lägenhet. Men tidigare ägaren har inte adressändrat.

– Gulletussan lyfter med värme och humor upp alla aspekter och problematiken kring att inte adressändra, något som många nog finner igenkänning i. Om man inte adressändrar kan det få konsekvenser som påverkar en själv och andra, med kampanjen vill vi lyfta att det är något man gör för allas skull, säger Carin Andersson, vd på Adressändring, i ett pressmeddelande.

Konceptet ”För allas skull” lyfter att det finns en person bakom varje brev. Konceptet och idén är utvecklat av Nord DDB, filmerna är producerade av House och det är Scream som är mediebyrå. Filmerna kommer visas på sociala medier.

– Det känns otroligt kul att äntligen få rulla ut den här kampanjen, som har fått oss att dra på smilbanden från första idéskiss till färdigt koncept, och där kanalperspektivet har varit centralt från början, säger Sonja Böttcher, projektledare och mediastrateg på Nord DDB.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Mia SkäringerNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.