Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Mind skrev om nyårsdikten – sedan gjorde Rädda Barnen samma sak: ”Lite olyckligt”

Publicerad: 21 december 2020, 13:48

Montage från Bris, Minds, Rädda Barnen och Skåne Stadsmissions kampanjer.

Nyårsdikten dök upp i två olika kampanjer, för två olika ideella organisationer. En klassisk juldänga fick en mörk underton i en kampanj för Bris respektive Skåne Stadsmission. Hur påverkas egentligen en kampanj av att konkurrenten anspelar på samma sak?


Ämnen i artikeln:

TBWAB-reelMindRädda BarnenVoltChimneyBris

Burger Kings passningar till McDonald's, Oatlys Spola Mjölken-kampanj och Trafikverkets travesti på Forrest Gump. Att anspela på något annat i reklam är ett välkänt och ofta lyckat

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.