Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Mindler lanserar nytt koncept för att nå nya målgrupper

Publicerad: 14 december 2020, 09:02

Med igenkänningshumor hoppas den digitala psykologmottagningen Mindler att ”Prata med en psykolog istället” kommer hjälpa dem att nå nya målgruppen. Drama Queen har tagit fram konceptet.


Ämnen i artikeln:

MindlerDrama Queen


I våras påbörjades ett samarbete mellan Mindler och Drama Queen som en del av tjänstens expansion. Uppdraget är dels att med hjälp av marknadsföring komma ut till nya målgrupper men också att genom kommunikationen avstigmatisera psykisk ohälsa. M

Drama Queen tog fram konceptet ”Prata med en psykolog istället” som bygger på insikten att många av oss oftast diskuterar sina mentala besvär med nära och kära runt oss, som inte nödvändigtvis sitter på den kompetens som behövs.

Första delen av kommunikationen lanserades efter sommaren och nu kommer nästa steg. John Lagerqvist, Creative Director på Drama Queen säger, att utmaningen i det kreativa uttrycket har handlat om att hitta en balans mellan igenkänning i sak men med en komik i uttrycket. 

– Fram tills nu har kommunikationen fokuserat på att skapa medvetenhet kring att tjänsten finns, men då problemet är så stort i samhället vill vi nå ut till alla som berörs, säger Amalie Angelskår, som är marknadsansvarig på Mindler i en kommentar och fortsätter:

– Den vanligaste psykiska ohälsan är den som inte behandlas eller hanteras. I samarbetet med Drama Queen har vi tagit fram ett reklamkoncept där många kan känna igen sig, och förhoppningsvis bryta barriären kring att inleda ett psykologsamtal för dom som har behov av hjälp.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MindlerDrama Queen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News