Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Mindler tar ett omtag med Save-our-souls: ”Att må psykiskt dåligt upplever de flesta någon gång i livet”

Publicerad: 2 maj 2022, 12:45

Det ska bli lättare att söka hjälp för psykisk ohälsa, vill åtminstone Mindler.

Mindler tar ett helt nytt grepp om sitt varumärke, i syftet att sänka barriärerna för människor att söka hjälp för psykisk ohälsa. Bakom nya Mindler står byrån Save-our-souls.


Ämnen i artikeln:

Save Our SoulsNyheter

– Vi gick in i projektet med ambitionen att förändra kommunikationen i vår bransch, säger Amalie Angelskår, cmo på Mindler. 

Mindler är Sveriges största psykologtjänst och är etablerat i Storbritannien, Nederländerna och Frankrike. Nu tas ett nytt grepp om varumärket med ny identitet, ny logotyp och ett nytt kommunikationskoncept som rullas ut på samtliga marknader.

– I vår bransch ser alla ut och agerar som kliniska institutioner, där vi i stället vill vara en vårdaktör som sänker trösklarna för människor att söka hjälp när de mår psykiskt dåligt, säger Amalie Angeskår.

Digital vård växer stort. Ambitionen från Mindler är att sänka trösklar för att söka vård. Vårdgivaren strävar dit genom kommunikationskoncept ”Being human is ok.” 

Mindler och Save-our-souls har gjort om Mindlers varumärke för att nå bredare.

– Vi ser en stor möjlighet att ta en ledarroll genom att driva den större frågan om att det inte finns något pinsamt, misslyckat eller fel i att söka hjälp för psykisk ohälsa” fortsätter Amalie Angeskår.  

Lanseringskampanjen kommer gå ut globalt på Mindlers samtliga marknader. Det blir också en lansering av Mindlers nya logotyp och identitet.  

– Att må psykiskt dåligt är något de flesta av oss upplever någon gång i livet, vilket gör det till en del av att vara människa. Det är vad ”Being human is ok” handlar om, säger Olle Langseth på Save-our-souls. 

Varumärkesplattformen är helt ny och ligger till grund för allt från logotyp, identitet och tonalitet till kommunikationskoncept och sociala kanaler och har gjorts i ett nära samarbete mellan Save-our-souls och Mindler. 

Sandra Karlsson, Brand Manager på Mindler, har varit projektledare internt mellan Mindlers marknadsteam, produktteam och techteam. 

– Jag är stolt över att vi vågat göra en sådan här pass stor varumärkesförändring. Det krävs en viss identitet för att bära vårt budskap. Nu tycker jag att vi hamnar mitt i prick, där vi fokuserar på det viktigaste vi har – våra patienter. Den nya identiteten skapar ett mer seriöst uttryck och ger en luftig och användarvänlig upplevelse för våra app-användare. Vi har redan fått jättefin återkoppling från både patienter och psykologer, säger hon.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Ämnen i artikeln:

Save Our SoulsNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.