Kampanj
Mindshare och mStudios gör glasskampanj för medveten konsument
Publicerad: 8 juli 2020, 07:41
Den nya kampanjen ska dra upp glassförsäljningen i väntan på att värmen kommer tillbaka.
Mindshare och GroupM:s content- och produktionsstudio mStudio har tagit fram Unilever-varumärket Freezing Goods nya sommarkampanj. Den syns på tunnelbanestationer, bussar, digitala utomhustavlor och på Instagram och Facebook.
– Det äts väldigt mycket glass i Sverige och vi ser en fortsatt efterfrågan på ett sortiment med det lilla extra som passar den medvetnes livsstil. Våra produkter vänder sig bland annat till den som vill dra ner på sockret eller letar veganska alternativ och den här kampanjen lyfter upp dessa fördelar på ett kul och tydligt sätt, säger Julia Lundström Stenudd, nordic lead på Freezing Good, i ett pressmeddelande.
Att sommarvädret den senaste veckan präglats av regn och blåst i Sverige hindrar inte kampanjens genomslag. Tvärtom, menar mStudio.
– Den här färgstarka kampanjen behövs nu när inte sommartemperaturerna börjat leverera än. Det känns härligt att få peppa folk att testa något nytt och tack och lov funkar det utmärkt att äta glass i alla väderlekar, säger Martin Dos Santos, creative director på mStudio.
Arbetsgrupp
Freezing Good
Julia Lundström Stenudd, Nordic Brand Manager
mStudio
Amber Johnson, Production Manager
Martin Dos Santos, Creative Director
Mauro Simeon, Art Director
Louise Åhlund, Motion Designer
Mindshare
Beatrice Åberg, Client Manager
Gustav Staedler, Print & OOH Manager
Gabrielle Elmrin, Digital Strategist
Sofia Lantz, Social Lead
Emily Castro, Manager Insight