måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Mission anew bakom Länsförsäkringar Stockholms nya kommunikationskoncept

Publicerad: 16 januari 2023, 13:45

Länsförsäkringar Stockholm lanserar ett kommunikationskoncept med hållbarhetsfokus tillsammans med Mission anew. Det övergripande budskapet är ”Världen finns bara i en upplaga – precis som ditt hem”.

Ämnen i artikeln:

LänsförsäkringarMission anewNyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se


2019 utvecklade Mission anew Länsförsäkringars hållbarhetsstrategi, med mål uppsatta i linje med Parisavtalet och löften om att driva omställning både inom bolaget och genom att skapa tjänster som hjälper kunderna med på resan. 

För att visa sin inställning till hållbar utveckling lanserar man nu ett kommunikationskoncept under parollen ”Världen finns bara i en upplaga – precis som ditt hem”.

– Även om man oftast får ersättning genom en försäkring när något händer, så handlar åtgärder efter skador och olyckor inte bara om kostnader. De innebär också rivning, reparationer och andra besvär som har stor påverkan på människors vardag – och klimatet. Vårt ansvar som lokalt kundägt försäkringsbolag är att hjälpa våra kunder minimera den negativa påverkan på såväl vardagslivet som planeten, säger Johanna Herrmann, kommunikationschef Länsförsäkringar Stockholm.

Avfall, tillverkning, transporter och annat som förbrukar resurser och ger ökade utsläpp är effekter av att åtgärda en skada.

– Vi lever som om att vi har fyra jordklot men den finns de facto bara i en upplaga. Därför behöver vi börja sätta värde på och ta hand om det som redan finns för att minska resursanvändning och utsläpp som tär på vår planet. Det bästa är så klart att se till att skadan aldrig händer överhuvudtaget. Länsförsäkringar Stockholm har en enorm kunskap och potential att hjälpa sina kunder att få syn på hur de gör det bäst, genom en skadeförbyggande besiktning till exempel, säger Anna Högberg, managing director Mission anew.

Kampanjen syns i Stockholm på stortavlor i tunnelbanan, i TV4 play, TVC, och i egna kanaler.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Mission anew drevs tidigare under namnet Futerra, innan byrån förvärvades av Arc.

LÄS MER: Svenska byrån bakom Futerra köps av Arc – överger varumärket: ”Vårt tänk ska genomsyra hela gruppen”

Arbetsgrupp

Hållbarhetsstrategi: Joel Lindefors och Anna Högberg

Planner: Johline Lindholm

Art Director: Malin Holmquist

Copywriter: Sara Kolbäck

Copywriter: Daniel Åhlman

Account Director: Susanne Skånberg

Account: Jesper Regeheim

Produktionsledare: Beatrice Helin (Animal)

Filmbolag: FLX

Regissör: Henrik Hedin

Producent: Nathalie Bergdahl

Produktionsledare: Amanda Edin

Casting: Klara Magneteg

Executive producent: Johan Gabous

Chef Reklam & BC: Therese Pettersson

Fotograf: Anneli Nygårds

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev