Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Möbeljätten kampanjar i valrörelsen: ”Vill få soffliggarna till valurnorna”

Publicerad: 29 augusti 2022, 08:05

Lars Axelsson, CMO på AJ Produkter AB.

Foto: Pressbild

Möbeltillverkaren AJ Produkter lanserar kampanj för att få folk att resa sig ur sofforna och gå till valurnorna. Nu lanserar möbeljätten en kampanj – men inte för något enskilt parti utan för röstandet i sig.


Ämnen i artikeln:

KampanjPolitisk kommunikation

Nära 90 procent av den röstberättigade befolkningen gick till vallokalerna förra valet. Det, ur ett internationellt perspektiv, höga valdeltagandet hindrar dock inte möbeltillverkaren AJ Produkter för att lansera en kampanj för att höja den siffran – och för en bättre arbetsmiljö. Samtidigt menar bolaget att partiernas egna kampanjer inte håller måttet – och är ett hot mot valdeltagandet och i förlängningen ett hot mot demokratin.

– Vi bryr oss inte om vad man väljer att lägga sin röst på, men vi vill få soffliggarna till valurnorna, säger Lars Axelsson, marknadschef, på AJ Produkter och tillägger:

– Jag har full respekt för att det är knepigt att göra valkampanjer, för jag har själv gjort två valrörelser tidigare. Men med årets kampanjer finns risk för att folk låter bli att rösta, och det vore olyckligt! Så upp ur soffan och ta ditt ansvar. Vi har ju trots allt många kunder som sitter bekvämt i våra produkter.

Kampanjen ”Soffliggare du har makten” kommer bland annat gå i dagspress, digitala kanaler och radio.

Arbetsgrupp:

Lars laxen Axelsson CMO

Eneroth & Hallberg Creative team

AJ Inhouse Agency & Digital

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.