Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Moderaterna i datadriven kampanj för att vinna utlandssvenskarna: ”Väldigt nöjda med resultatet”

Publicerad: 19 augusti 2022, 11:00

Opinionsmätningarna tyder på att riksdagsvalet den 11 september kommer bli en rysare då endast några tusen röster skiljer mellan blocken. Nu satsar Moderaterna på en personaliserad kampanj där partiet skickat ut brev 159 000 utlandssvenskar som via en QR-kod får en personlig videohälsning från Ulf Kristersson. ”Det här är verkligen ett experiment från vår sida”, säger kommunikationschefen Martin Borgs.


Ämnen i artikeln:

ModeraternaMartin BorgsKampanjPolitisk kommunikationToppnyheter

I våras testade Moderaterna ett nytt grepp med en personaliserad videokampanj, som gick ut till alla besökare på partiets Sverigemöte. Filmerna möjliggjordes av teknik från det norska bolaget Seen,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.