Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Molly Sandén på bioduken tillsammans med Nivea

Publicerad: 1 juli 2022, 09:59

Molly Sandén fortsätter jobba med Nivea.

Under 2021 inledde Nivea ett samarbete tillsammans med Molly Sandén i kampanjen ”För alla livets sidor”. Nu fortsätter ambassadörskapet under 2022, där kampanjen bland annat kommer lyfta vardagens kontraster, såväl höjdpunkter som utmaningar.


Ämnen i artikeln:

Nivea

Förra årets upplaga av kampanjen ”För alla livets sidor” bidrog bland annat till att förstärka varumärkets relation till den yngre målgruppen och öka intresset för Nivea. Nu fortsätter ambassadörskapet med Molly Sandén och kampanjen gestaltar och iscensätter olika aspekter av livet och framhäver kontrasterna som hör vardagen till. 

– Vi är väldigt glada över att fortsätta vårt samarbete tillsammans med Molly Sandén som ambassadör för Nivea. Molly är en otroligt stark profil som våra konsumenter, inte minst i de yngre målgrupperna, uppskattar och kan relatera till. Det märks inte minst på förra årets kampanjfilm som på Youtube har streamats över 1,2 miljoner gånger. Vi ser fram emot ytterligare ett starkt år tillsammans med Molly Sandén som ambassadör för vårt varumärke, säger Elin Pudelski, brand manager på Nivea Sverige i ett pressmeddelande. 

Kampanjen lanseras nu i sociala medier med filmer som visar Mollys vardag samt korta klipp som lyfte Niveas solskyddsprodukter. Under året kommer fler delar av kampanjen att släppas och till hösten syns bland annat Molly med Niveas ansiktsprodukter. 

Annonseringen kommer att synas i digitala kanaler, sociala medier, i butik samt på nivea.se och via varumärkets sociala kanaler. Reklamfilmen kommer även att synas på bioduken från och med vecka 27. 

– Det känns så roligt att få fortsätta vara Niiveas ambassadör då kampanjen ”För alla livets sidor” är så mycket jag! Jag har älskat den här kampanjen från dag ett och nu när vi fortsätter att jobba tillsammans känner jag att jag kan visa ännu fler sidor av mig själv. Jag hoppas att de som ser filmerna kan inspireras lika mycket av kampanjen som jag har gjort, säger Molly Sandén.

Kampanjen kommer att synas bland annat i sociala medier och på bio.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Brand Manager: Elin Pudelski

Marketing Manager: Josefine Lundh Wästergård 

Idé och koncept: Prat PR 

Kundansvarig: Daniel Larsson

Projektledare: Josefin Ersson

PR: Emma Gustafsson 

Produktionsbolag: ABLE Film 

Producent: Katarina Wildhuss 

Regissör och Stillbildsfotograf: Marcus Rönne 

DoP: Albin Sjödin  

Produktionsledare: Amanda Thörner 

Stylist: Natalie Olenheim 

Stylist ass: Lina Eriksson 

FAD: Benjamin Gabrielsson 

B-foto: Ulf Leide

Prodass: Elias Skarfelt 

Prodass: Johannes Rydinger 

Gaffer: Peter Öfvgård 

Hår&make: Jasmine Lundmark 

Musik: Emil Gustafsson 

Motion Design: Victor Jansson

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nivea

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.