Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Mot alla odds – rapparen Blues gör comeback i kampanj med svenska landslaget och Oddset

Publicerad: 25 maj 2021, 09:05

Om några veckor drar fotbolls-EM 2021 igång. För att peppa igång svenska landslaget tar Oddset hjälp av hiphopartisten Blues som lagom till mästerskapet släpper en ny version av hiten ”Mot Alla Odds” – den specialskrivna texten är en direkt hyllning till landslaget.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsOddset

Perfect Fools och kunden Oddset gav fotbollsälskaren Blues uppdraget av att göra en nyproduktion av sin 20 år gamla låt, ”Mot alla odds”. Tidigt i våras gick han in i studion tillsammans med producenten Kayen för att dra sitt strå till stacken för att hjälpa de blågula fotbollsherrarna.

Blues har sedan han släppte sitt senaste material för tio år sedan legat lågt med musiken, men nu gör han comeback. Hyllningen till fotbollslandslaget med en specialskriven text och uppdaterad produktion släpps digitalt 25 maj med tillhörande musikvideo. 

– Det här en riktigt rolig idé som jag tror kommer tilltala många och det är skoj att få möjlighet att göra någonting för att peppa landslaget inför och under EM i sommar. Fotboll är precis som musik en sammanförande kraft över alla tänkbara barriärer, den förbrödrar och river murar när den är som bäst, säger Blues i en kommentar.

Medverkar i kampanjen gör landslagsspelarna Mikael Lustig och Dejan Kulusevski samt den före detta förbundskaptenen Tommy Söderberg.

Kampanjen innehåller tre filmer, en för varje gruppspelsmatch, där landslaget stöter på hinder och hittar olika sätt att övervinna dem – mot alla odds.

Textutdrag från Mot Alla Odds:

”Kalla oss underdogs, har några moves att prestera
Krossar, löpningar, många bollar att servera.

Se vad du nu bevittnar är vår andra födsel
Tänker leva ut tills den dan vi möter vår bödel


Se, det är oundvikligt, vår tid är tvungen att komma
Ey kan du inse, det är fett många
som inte tror att det här laget ska lyckas

Vägrar låta några av våra drömmar uppfyllas

Vill inte släppa fram oss men dom är tvungna


De inte svårt att fatta vi är trötta på att tugga,
trötta på att hungra,
Vill leva ut våra drömmar, få hela Europa att gunga!

Arbetsgrupp

.Svenska Spel Sport & Casino

Oddset Brand Manager: Eva Evesjö

PR Manager: Jonas Nilsson

PR Project Manager: Victor Kalda

Production Manager: Ken Söderqvist 

Social Content Communication Specialist: Henrik Mäx

Digital Media Specialist: Eva Didriksson 

Marknadsansvarig Sport: Eva-Marie Röhl


Perfect Fools

Head of Production: Amit Raab

Creative Director: Klas Lusth

Copywriter: Petter Esbjörnsson & Carl Stuchly

Art Director: Miquel Gallardo

Design Director: Mattias Mattisson

PR Specialist: Anna Rosdahl

Planner: Petter Träff


Agency producer: Mattias Coldén, Always Frank


Produktionsbolag: The Chapel Films

Regissör: Jonas Odell

Exekutiva producenter: Johan Edström & Niklas Adolfsson

Fotografer: John Strandh & Johan Storm

Efterarbete: The Chapel Films

Ljussättare: Martin Steinberg


Musik: Blues/Raymond Peroti

Ljuddesigner: Martin Mighetto

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsOddset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.