Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nervositeten snart över – Discovery släpper kampanj inför allsvenska premiären

Publicerad: 8 Juni 2020, 09:42

Det har gått 225 dagar sedan det senast spelades allsvensk fotboll. När premiärdatumet nu är spikat lanserar Discovery och Acne en kampanj för alla de som väntat.


Ämnen i artikeln:

AcneDiscovery Networks SwedenAllsvenskan

Tidigare i förmiddags rapporterade Resumé om Unibets, som är Allsvenskan och Superettans nya huvudsponsor, nya aktiveringskoncept ”Hemmakänsla”, framtaget av Passion Lab. Men Unibet är inte de enda nykomlingarna på den svenska fotbollsmarknaden. Årets säsong innebär också att Discovery tar över efter Cmore som sändande bolag. Discovery har tillsammans med Acne redan varit aktiva och släppte i januari en stor kampanj där de kommunicerade att de tagit över sändningarna. Fokus ligger på att Discovery tar tittarna närmare fotbollen och dramat. De har även släppt en kampanj till alla de supportrar som gått och stampat sig otåliga på grund av den uppskjutna premiären.

Men nu är det precis som för Unibet dags att sparka i gång på riktigt. I den nya kampanjen får vi följa alla de, från spelare till supportrar och Discovery-profiler, som nervöst gått och väntat på seriestart. Bland profilerna som syns finns bland andra AIK:s lagkapten Henok Goitom, programledarna Tommy Åström och Karin Frick, landslagskaptenen Andreas Granqvist och Hammarbys Muamer Tankovic. Precis som lanseringskampanjen kommer den nya kampanjen att gå i tv, radio, utomhus, print, display, sociala medier och online video. 

– Vi var många runtom i landet som i våras kunde känna pirret komma krypandes i magen när avsparken för Allsvenskan och Superettan närmade sig. Efter att ha tvingats vänta i snart 225 dagar utan allsvensk fotboll är längtan och pirret starkare än någonsin – såväl för supportrar som för spelare och inte minst för oss på Discovery. Med vår lanseringskampanj för Allsvenskan vill vi sätta fingret på just den känslan och samtidigt fira att vi nu är närmare premiären av säsongen 2020 än någonsin, säger Carl Waldenor, director marketing & D2C på Discovery Sverige.

Arbetsgrupp

Discovery Networks Sweden:

Carl Waldenor, Director Marketing & D2C

Calle Östlund, Creative Director

Charlotte Rosen, Project Manager

Alexandra Braniff Callius, Marketing Media Specialist

ACNE:

David Klagsbrun, projektledare

Tove Traneving, produktionsledare

Ante Stenberg, creative lead

Emma Kirsch, copywriter

Fredrik Priesler, senior kreatör

Olle Lindgren, exekutiv producent

Johan Bello, creative director

ACNE Film:

John Ericson, producent

Tobias Bergman, regissör

OMD:

Niclas Westergren

Sofia Muregård

Karin Mohlin

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.