Kampanj
Netflix nya julkampanj – ett kärleksbrev till SAS
Publicerad: 21 december 2022, 09:08
”Julestorm”.
Foto: Netflix
I fredags hade Netflix nya norska serie ”Julestorm” premiär – då passar de på att kampanja och skicka ett kärleksbrev till SAS och deras kampanj ”Journeys that matter”.
I september lanserade SAS sitt nya kommunikationskoncept ”Journeys that matter” efter att de skrotat ”We are Travelers”. Omvärlden hade förändrats och skapat nya resemönster. Samtidigt tog SAS varumärke stora smällar efter två och ett halvt år med pandemi, illröda ekonomiska siffror och den uppmärksammade pilotstrejken. Dessutom förekom medieuppgifter om att SAS ställde in resor för passagerare som köpt biljetter billigt under pandemin – och sedan sålde dessa dyrare till andra resenärer.
När Netflix nu släpper en julkampanj flörtar de med SAS nya koncept ”Journeys that matter”. I en film som är mystiskt lik SAS reklamfilm har bilderna bytts ut mot scener ur den norska serien ”Julestorm” som hade premiär i fredags.
Hur lika är egentligen filmerna? Jämför själv nedan.
Arbetsgrupp
Netflix:
Louise Rasmussen
James Scally
Rebecka Källquist
Byrå:
Orbit Red
Netflix:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
SAS:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.