Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Netonnet: Krånglig vardag kräver enkel shopping av hemelektronik

Publicerad: 12 maj 2021, 12:27

Vardagslivet kan vara krångligt nog som det är, inte minst om man är riddare, vampyr eller magnetisk. Därför påminner Netonnet och Forsman & Bodenfors om att inte göra inköpen av hemelektronik bökigare än nödvändigt.


Ämnen i artikeln:

NetOnNetF&B DailyForsman & Bodenfors

Sedan grundandet 1999 har Netonnets varumärkesfokus varit detsamma. De ska uppfattas som, och vara, enklare och billigare än konkurrenterna. Hittills har det varit en framgång. Förra året passerade de jätten Elgiganten i upplevd prisvärdhet och är därtill det varumärke i kategorin som har starkast emotionell koppling med kunderna. Så sent som i januari utsågs därför Carola Tiberg på Netonnet till Sveriges bästa marknadschef.

LÄS MER: Så skapade Carola Tiberg emotionell koppling till Netonnet och blev Sveriges bästa marknadschef 

I en ny serie kampanjfilmer fortsätter de att satsa på samma områden – enkelheten och det emotionella.

I trion filmer får vi följa en riddare, en vampyr och en magnetisk kvinna som bökar sig fram i vardagen. Det blir naturligtvis lite krångligt när de inte syns i speglar, inte kan hämta barnen på dagis innan mörkret faller eller försöker sig på ett parti boule. Så varför skulle de krångla till det ännu mer genom att köpa hemelektronik någon annanstans än på Netonnet?

– Med det här uttaget särskiljer vi oss på ett mer humoristiskt sätt i en ganska generisk bransch, och genom att koppla emotionella värden till de rationella argumenten varför det är så enkelt att handla hos Netonnet vill vi stärka varumärket och vår fina förflyttning när det gäller kännedom, tänkbarhet och förstahandsval, säger Carola Tiberg.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors och F&B Daily, ett partnerskap som inleddes förra hösten. Kampanjen kommer att synas i tv, digitala kanaler.

– Vi valde ett humoristiskt sätt att använda traditionella testimonials för att berätta om alla de fördelar det innebär att handla hos Netonnet. Vi ville skapa underhållning, något som man aktivt väljer att titta på, både på tv, online och i sina flöden, säger Joel Lundblad, kreatör på F&B Daily.

Arbetsgrupp

NetOnNet:

Marketing Director: Carola Tiberg

NetOnNet Inhouse Team

Forsman & Bodenfors:

Art Director: Joakim Blondell

Copywriter: Joel Lundblad

Account Director: Jessica Troedson

Account Manager: Lena Birnik

Acount Manager: Emma Svärdström

Agency Producer: Magnus Kennhed

Digital Strategist: Rasmus Bjurström

Planner: Chris Baumann

Media Manager: Sara Björnung

Designer: Maria Sylwan

Music Supervisor: Music Super Circus

FILM:

Production Company: Social Club

Director: Nalle Sjöblad

D.O.P: Henrik Stenberg

Editor: Håkan Wärn

Executive Producer: Henrik Lagercrantz

Producer: Elin Jonsson

 

Grade: Grade One

Colourist: Petri Falkenberg

 

Sound Design: Martin Dahl

 

Post Production: Gangsters

 

Music: Music Super Circus

FOTO:

Stills Photography: Studio CA

Retusch: Studio CA

Media Agency: Vizeum

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.