Kampanj
Netonnet: Krånglig vardag kräver enkel shopping av hemelektronik
Publicerad: 12 maj 2021, 12:27
Vardagslivet kan vara krångligt nog som det är, inte minst om man är riddare, vampyr eller magnetisk. Därför påminner Netonnet och Forsman & Bodenfors om att inte göra inköpen av hemelektronik bökigare än nödvändigt.
Sedan grundandet 1999 har Netonnets varumärkesfokus varit detsamma. De ska uppfattas som, och vara, enklare och billigare än konkurrenterna. Hittills har det varit en framgång. Förra året passerade de jätten Elgiganten i upplevd prisvärdhet och är därtill det varumärke i kategorin som har starkast emotionell koppling med kunderna. Så sent som i januari utsågs därför Carola Tiberg på Netonnet till Sveriges bästa marknadschef.
LÄS MER: Så skapade Carola Tiberg emotionell koppling till Netonnet och blev Sveriges bästa marknadschef
I en ny serie kampanjfilmer fortsätter de att satsa på samma områden – enkelheten och det emotionella.
I trion filmer får vi följa en riddare, en vampyr och en magnetisk kvinna som bökar sig fram i vardagen. Det blir naturligtvis lite krångligt när de inte syns i speglar, inte kan hämta barnen på dagis innan mörkret faller eller försöker sig på ett parti boule. Så varför skulle de krångla till det ännu mer genom att köpa hemelektronik någon annanstans än på Netonnet?
– Med det här uttaget särskiljer vi oss på ett mer humoristiskt sätt i en ganska generisk bransch, och genom att koppla emotionella värden till de rationella argumenten varför det är så enkelt att handla hos Netonnet vill vi stärka varumärket och vår fina förflyttning när det gäller kännedom, tänkbarhet och förstahandsval, säger Carola Tiberg.
Kampanjen är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors och F&B Daily, ett partnerskap som inleddes förra hösten. Kampanjen kommer att synas i tv, digitala kanaler.
– Vi valde ett humoristiskt sätt att använda traditionella testimonials för att berätta om alla de fördelar det innebär att handla hos Netonnet. Vi ville skapa underhållning, något som man aktivt väljer att titta på, både på tv, online och i sina flöden, säger Joel Lundblad, kreatör på F&B Daily.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
NetOnNet:
Marketing Director: Carola Tiberg
NetOnNet Inhouse Team
Forsman & Bodenfors:
Art Director: Joakim Blondell
Copywriter: Joel Lundblad
Account Director: Jessica Troedson
Account Manager: Lena Birnik
Acount Manager: Emma Svärdström
Agency Producer: Magnus Kennhed
Digital Strategist: Rasmus Bjurström
Planner: Chris Baumann
Media Manager: Sara Björnung
Designer: Maria Sylwan
Music Supervisor: Music Super Circus
FILM:
Production Company: Social Club
Director: Nalle Sjöblad
D.O.P: Henrik Stenberg
Editor: Håkan Wärn
Executive Producer: Henrik Lagercrantz
Producer: Elin Jonsson
Grade: Grade One
Colourist: Petri Falkenberg
Sound Design: Martin Dahl
Post Production: Gangsters
Music: Music Super Circus
FOTO:
Stills Photography: Studio CA
Retusch: Studio CA
Media Agency: Vizeum