Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

New Normal ska få fler att bli scouter: ”Sjukt spännande”

Publicerad: 25 november 2021, 09:11

Kungen är en av över 75 000 scouter. Nu ska de bli fler och har anlitat New normal för att bygga varumärket.

Foto: Scanpix/Pressbild

Pitchen är avslutad och New Normal tog hem segern när svenska scouterna nu ska utveckla sin varumärkesstrategi – och få fler att bli scouter. ”Vi har redan fått våra första briefer som är sjukt spännande – och svåra!”, säger New normals Tora Essley.


Ämnen i artikeln:

New NormalScouternaPitchKampanj

Tillsammans med Sveriges konung, Carl XVI Gustaf, finns det idag över 75 000 scouter. Och nu ska de bli fler. Tillväxt är ett tydligt mål för scouterna nu när pitchen är avslutad och New Normal vann uppdraget om att uppdatera organisationens kommunikations- och varumärkesstrategi. Tillväxt är ett av huvuduppdraget för byrån.

– Vi behöver fler scouter och vi behöver också nå nya målgrupper som idag har lägre representation i scoutrörelsen. Scouterna är till för alla, säger Helena Faxgård, kommunikationschef på scouterna.

”Passar oss väldigt bra”

– Vi har redan fått våra första briefer som är sjukt spännande – och svåra! Vilka psykologiska drivkrafter är det som driver barn och föräldrar när man väljer fritidsaktiviteter? Skiljer sig drivkrafterna åt? Hur hittar vi kreativa lösningar att skapa attraktion i rekryteringskommunikation som tilltalar båda grupperna?, säger Tora Essley kreatör på New Normal.

Scouterna beskriver att mycket av organisationens pengar är öronmärkta för punktinsatser och att det därför krävs kreativa vägar att kommunicera punktinsatsens krav och samtidigt bygga varumärket.   

– Vi attraherades av New normals kreativa sätt arbeta. Deras modell med idéer med en förtjänad kärna som också kan tas ut i köpta medier när möjligheterna tillåter passar oss väldigt bra, säger Helena Faxgård. 

Arbetet med varumärkes- och kommunikationskoncept har börjat och ska lanseras under nästa år.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.