Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Nike: Ge det ett försök, även om du suger

Publicerad: 7 maj 2021, 08:07

I en ny kampanj från Nike uppmanar jätten oss att göra det för kärleken till sporten.

Ämnen i artikeln:

NikeWieden+Kennedy

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Nike och byrån Wieden+Kennedy brukar inte vara rädda för att visa upp de mindre glamourösa sidorna av träning och sport. I sin senaste kampanj låter de flera stora idrottsstjärnor byta sport och försöka sig på något de aldrig tidigare testat. Budskapet är att man ska fortsätta ge allt, även fast man ”suger” på vad det är man försöker ge sig i kast med. Tonaliteten, inte minst i voiceovern, är långt mycket lättsammare än vad vi är vana att se från Nike. Den amerikanska jätten brukar vanligtvis använda sig av dramatiska bilder ackompanjerade av antingen ödesmättad musik eller en högtidlig berättarröst.

Vid sidan av den som alltid välproducerade TVC:n fortsätter Nike sin satsning på Snapchat Lenses. När de tidigare i år släppte nya versioner av sin Air Max 90-sko kunde Snapchat-användare ”testa” skorna innan köp, den här gången lanserar de flera helkropps-linser som kan användas för att visa upp sina framsteg inom olika sporter. Därutöver kommer en rad Tiktok-profiler att de närmsta månaderna testa på nya sporter.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev