Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Nike gör butikspersonalen till stjärnor i senaste filmerna

Publicerad: 13 augusti 2021, 09:54

Veckan efter OS använder sig skojätten Nike av en ny typ av ambassadörer.


Ämnen i artikeln:

NikeEmployer Branding

Att annonsörer väljer att lyfta fram medarbetarna i sin kommunikation är inte ovanligt. Ni minns säkert Volvos uppmärksammade kampanjfilm ”Made by People” från 2016 som skulle visa mångfalden, talangen och vardagen för de anställda i en bombastisk fyra minuter lång vandring genom anläggningen på Hisingen i Göteborg.

Likt de flesta varumärken i kategorin har Nikes kommunikation ofta ställt idrottaren i centrum. I en ny kampanj för den brittiska marknaden vänder på perspektivet genom att lyfta talangen och erfarenheterna bland personal på butiksgolvet. Allt i en serie kortfilmer som påminner tittarna om att deras anställda också är toppatleter. Det rapporterar The Drum. 

”Fråga våra idrottare” är producerad av den kreativa byrån BMB, och ska positionerar Nike sin butikspersonal som experter. Syfter är också att locka tillbaka kunderna till de fysiska butikerna.

I kampanjen medverkar sju av Nikes medarbetare från varumärkets butiker i London.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

NikeEmployer Branding

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News