Kampanj
Nikes nya reklamfilm visar stjärnornas floppar – vill inge hopp under corona
Publicerad: 26 maj 2020, 08:49
Skärmdump från Nikes nya reklamfilm. På bilden syns Tiger Woods. Foto: Nike
Med LeBron James röst och ett kollage av tidigare matcher vill Nike visa att vi aldrig är för långt borta från att ta oss upp igen.
Nikes senaste reklamfilm ”Never Too Far Down” är ett nittio sekunder långt ihop klipp från matcher med sportstjärnor som Serena Williams, Tiger Woods och Cristiano Ronaldo som möter motgångar – och sedan besegrar dem.
– Vi hittade en väg framåt när det verkade hopplöst, säger basketspelaren LeBron James i reklamen, som vill ge inge hopp under coronakrisen.
– Vi kom tillbaka. Vi skulle ha varit glömda för länge sedan. Vi gjorde det om och om igen. Just nu slåss vi mot något större än en vinst eller mästerskap .
Filmen är framtagen av Wieden + Kennedy Portland. Filmen kommer bland annat att visas under en livestream av Tiger Woods välgörenhetsmatch med andra golfspelare. Det skriver Adweek.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.