Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nio olika vinjetter – här är årets julkampanj från John Lewis

Publicerad: 13 November 2020, 09:42

Från kampanjfilmen ”Give a little love”.

Varuhuset John Lewis julkampanjer har en historik av att både slå igenom brett hos allmänheten – och hyllas av branschen. I år följer reklamfilmen temat om att vara snäll mot sina medmänniskor.


Ämnen i artikeln:

JulkampanjJohn Lewis

Med mindre än tre veckor kvar till december börjar de stora varumärkenas julkampanjer att rulla ut. Bland annat Coca-Cola, Disney, Amazon och Aldi har redan släppt årets påkostade kampanjfilmer. Nu följer även det brittiska varuhuset John Lewis och livsmedelskedjan Waitrose's i samma spår, i den gemensamma kampanjen ”Give a little love”. 

Den två minuter långa filmen skildrar nio olika vinjetter och olika typer av animering, som alla skildrar olika sätt att vara snäll mot sina medmänniskor. I bakgrunden hörs den specialskrivna låten A Little Love med den brittiska artisten Celeste, speciellt framtagen för kampanjen. 

”Give a little love” släpps fredag den 13:e, också omnämnd som ”National Kindness Day”. Bakom kampanjen står Adam & Eve tillsammans med DDB. 

John Lewis julkampanjer väcker ofta stor uppmärksamhet och lovprisas av branschen. 2016 blev julkampanjen årets mest delade reklamfilm enligt en sammanställning av Unruly Media, även den 2018, som skildrade Elton Johns uppväxt och karriär, fick stort genomslag.  

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

JulkampanjJohn Lewis

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.