Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Nivea teamar upp med Molly Sandén – hyllar livets sura och salta

Publicerad: 4 juni 2021, 11:43

Den Oscarsnominerade sångerskan blir ansiktet utåt på den svenska marknaden för ett av världens största huvdvårdsmärken.


Ämnen i artikeln:

Nivea

Molly Sandén Oscarsnominerades nyligen för låten ”Husavik (My hometown)”, en låt som togs fram för Will Ferrells Eurovision-film ”The story of fire saga”. Nu inleder den hon ett partnerskap med Nivea. Första resultatet av samarbetet är en kampanj där sångerskan lyfter upp alla sidor av livet, både det bra och det dåliga. 

– Med kampanjen vill vi lyfta livets upp- och nedgångar och att det måste få vara okej att visa alla sidor av sig själv. Vi är väldigt glada över att ha Molly som ambassadör – hon inspirerar och inkluderar vilket går i linje med Niveas filosofi om att visa omtanke och måna om sig själv och andra. Molly är inte bara en fantastisk artist utan också en jordnära, ärlig och mänsklig röst för många unga idag, säger Elin Pudelski, brand manager på Nivea Sverige.

Kampanjen kommer att visas i sociala medier, digitalt, i butik samt i Niveas egna kanaler. 

– Det känns så roligt, fint och så rätt att få göra den här kampanjen tillsammans med Nivea. Den förmedlar en känsla jag verkligen står för, att livet går upp och ner och utan kontrasterna skulle det kännas ganska grått. Sen är det ju extra kul just för att jag använt Nivea hela livet och nu är jag liksom deras ansikte utåt. Det känns så coolt, säger Molly Sandén.

Arbetsgrupp

NIVEA

Brand Manager: Elin Pudelski

Marketing Manager: Charlotte Rosén

 

Produktionsbolag: ABLE Film

Exekutiv producent: Katarina Wildhuss

Regissör och stillbildsfotograf: Marcus Rönne

Producent: Vilma Josephson

DoP: Joakim Wijk

B-foto: Ulf Leide

Ass: Benjamin Gabrielsson

Ass: Måns Gullgren

Hår och makeup: Jasmine Lundmark

Stylist: Natalie Olenheim

Stylist Ass: Lina Eriksson

Musik: Emil Gustafsson

 

Idé och koncept: Prat PR

Kundansvarig: Sara Emanuelsson

Projektledare: Josefin Ersson

PR: Daniel Larsson

Medierelationer: Emma Gustafsson

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nivea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.