Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 4 juni 2021, 11:43
Den Oscarsnominerade sångerskan blir ansiktet utåt på den svenska marknaden för ett av världens största huvdvårdsmärken.
Ämnen i artikeln:
NiveaMolly Sandén Oscarsnominerades nyligen för låten ”Husavik (My hometown)”, en låt som togs fram för Will Ferrells Eurovision-film ”The story of fire saga”. Nu inleder den hon ett partnerskap med Nivea. Första resultatet av samarbetet är en kampanj där sångerskan lyfter upp alla sidor av livet, både det bra och det dåliga.
– Med kampanjen vill vi lyfta livets upp- och nedgångar och att det måste få vara okej att visa alla sidor av sig själv. Vi är väldigt glada över att ha Molly som ambassadör – hon inspirerar och inkluderar vilket går i linje med Niveas filosofi om att visa omtanke och måna om sig själv och andra. Molly är inte bara en fantastisk artist utan också en jordnära, ärlig och mänsklig röst för många unga idag, säger Elin Pudelski, brand manager på Nivea Sverige.
Kampanjen kommer att visas i sociala medier, digitalt, i butik samt i Niveas egna kanaler.
– Det känns så roligt, fint och så rätt att få göra den här kampanjen tillsammans med Nivea. Den förmedlar en känsla jag verkligen står för, att livet går upp och ner och utan kontrasterna skulle det kännas ganska grått. Sen är det ju extra kul just för att jag använt Nivea hela livet och nu är jag liksom deras ansikte utåt. Det känns så coolt, säger Molly Sandén.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
NIVEA
Brand Manager: Elin Pudelski
Marketing Manager: Charlotte Rosén
Produktionsbolag: ABLE Film
Exekutiv producent: Katarina Wildhuss
Regissör och stillbildsfotograf: Marcus Rönne
Producent: Vilma Josephson
DoP: Joakim Wijk
B-foto: Ulf Leide
Ass: Benjamin Gabrielsson
Ass: Måns Gullgren
Hår och makeup: Jasmine Lundmark
Stylist: Natalie Olenheim
Stylist Ass: Lina Eriksson
Musik: Emil Gustafsson
Idé och koncept: Prat PR
Kundansvarig: Sara Emanuelsson
Projektledare: Josefin Ersson
PR: Daniel Larsson
Medierelationer: Emma Gustafsson
Ämnen i artikeln:
Nivea