lördag23 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

NK sätter fokus på ändlösa modeupplevelser

Publicerad: 15 september 2022, 09:06

Fashion enligt NK. Foto: Garbergs

NK och Garbergs vill få fram den höga modegraden i nya kampanjen.

Ämnen i artikeln:

NyheterNKGarbergsKampanjPR-kampanjReklamkampanj

R

Redaktionen

red@resume.se


NK stärka sin modeposition tillsammans med reklambyrån Garbergs. I höstkampanjen dramatiserar varuhuset själva upplevelsen av obegränsade möjligheter till unika looks. 

– I höst vill vi lyfta fram helhetsupplevelsen av mode som vi på NK erbjuder i stort, och mer specifikt på det nya damplanet där vi samlat många nya koncept och varumärken samt ett spännande utbud inom pre-loved fashion, säger Katarina Mannerström, kampanjansvarig på NK i ett pressmeddelande.

– I rörelsen av en evighetsloop kan vi visa upp NK:s rika utbud och samtidigt få fram den höga modegraden. Vi ville att budskapet om unika looks skulle ha en stark NK- identitet och har därför jobbat med NK:s starka identitetsfärger vitt och svart, säger Malin Wikerberg, copywriter på Garbergs. 

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp:

NK

Marknadschef Karin Wickberg

Kampanjansvarig Projektledare Katarina Mannerström

Projektledare Anna-Carin Holm

Produktionsledare Nenne Sidén Söderlund

Tillsammans med ett team från NK.


Garbergs

Copy Malin Wikerberg

AD Mattias Dahlqvist/ Lowe Steiner

Designer Lowe Steiner

Projektledare Mehrnaz Bejne

Produktionsledare/Byråproducent Birgitta Bergström

Formgivare Rasmus Asp

Original Carola Edlund


Parapix

Executive Producer Sebastian Aaseby

Producer Dilun Riad Edmon

Photographer,still Johnny Kangasniemi /LundLund

Director film Joel Ängeby

Stylist Emma Thorstrand

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev