Kampanj
NK sätter fokus på ändlösa modeupplevelser
Publicerad: 15 september 2022, 09:06
Fashion enligt NK. Foto: Garbergs
NK och Garbergs vill få fram den höga modegraden i nya kampanjen.
NK stärka sin modeposition tillsammans med reklambyrån Garbergs. I höstkampanjen dramatiserar varuhuset själva upplevelsen av obegränsade möjligheter till unika looks.
– I höst vill vi lyfta fram helhetsupplevelsen av mode som vi på NK erbjuder i stort, och mer specifikt på det nya damplanet där vi samlat många nya koncept och varumärken samt ett spännande utbud inom pre-loved fashion, säger Katarina Mannerström, kampanjansvarig på NK i ett pressmeddelande.
– I rörelsen av en evighetsloop kan vi visa upp NK:s rika utbud och samtidigt få fram den höga modegraden. Vi ville att budskapet om unika looks skulle ha en stark NK- identitet och har därför jobbat med NK:s starka identitetsfärger vitt och svart, säger Malin Wikerberg, copywriter på Garbergs.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp:
NK
Marknadschef Karin Wickberg
Kampanjansvarig Projektledare Katarina Mannerström
Projektledare Anna-Carin Holm
Produktionsledare Nenne Sidén Söderlund
Tillsammans med ett team från NK.
Garbergs
Copy Malin Wikerberg
AD Mattias Dahlqvist/ Lowe Steiner
Designer Lowe Steiner
Projektledare Mehrnaz Bejne
Produktionsledare/Byråproducent Birgitta Bergström
Formgivare Rasmus Asp
Original Carola Edlund
Parapix
Executive Producer Sebastian Aaseby
Producer Dilun Riad Edmon
Photographer,still Johnny Kangasniemi /LundLund
Director film Joel Ängeby
Stylist Emma Thorstrand