Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 9 september 2021, 11:39
Tillsammans med Volt återlanserar Skellefteå Kraft en kampanj om förnybar el. Bland annat får vi se elräcerbilen gå från 0 till 100, en referens till konceptet som är grund till kampanjen.
Sedan IPCC:s sommarrapport om klimatförändringarna är frågan ännu mer på tapeten, enligt pressmeddelandet. Att elektrifiera transportsektorn blir mycket enklare om fler väljer elbil – och det blir i sin tur lättare om det finns fler laddstationer. Därför bygger Skellefteå Kraft 800 nya supersnabbladdare på förnybar el, i samarbete med OKQ8.
Det är Skellefteå Krafts gamla koncept ”100% förnybar kraft” som har fått en fortsättning med fyra nya reklamfilmer. Skellefteå Kraft lyfter, på sitt utpräglade sätt, vikten av förnybar el både i hemmet och i bilen.
– Hållbara transporter är ett av Skellefteå Krafts fokusområden och det tar vi fasta på i vår kommunikation under hösten, säger Anki Högdahl, marknads-kommunikationschef på Skellefteå Kraft, i ett pressmeddelande.
– Hela samhället behöver ställa om, men allvar får sällan den stora massan att reagera eller agera. Det ska vara kul att ställa om till en bättre värld, säger Kristoffer Wernald, copywriter på Volt.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Volt:
Kristoffer Wernald – Copywriter
Viktor Arve – Art Director
Lisa Peterson – Account Manager
Jörn Arnell – Account Director
Daniel Eriksson – Motion Designer
Simón Jesus Ubeira – Motion Designer
Isabelle Friberg – Motion Designer
Staffan Kjellvestad – Visualizer
Helena Lindkvist – Final Art
Samuel Skwarski – PR Creative
Anton Blanck – Planner
Produktionsbolag ljud:
Flickorna Larsson
Skellefteå Kraft:
Anki Högdahl – Kommunikationschef marknad
Jessica Karlsson – Kommunikationsstrateg Marknad
Maria Carlsten – Strategisk kommunikatör, marknadskommunikation