Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nord DDB skapar Happy Meal för äldre

Publicerad: 8 Juli 2020, 08:17

Foto: McDonalds

McDonald's vill lätta upp 70-plussares sociala distansering med meddelanden från barnbarn.


Ämnen i artikeln:

McDonald'sNord DDB

I en ny kampanj för McDonald's vänder Nord DDB på målgruppen – och skapar ett Happy Meal för äldre. Folkhälsomyndigheten rekommenderar fortfarande att de äldre än 70 år begränsar sina nära kontakter och håller fysiskt avstånd till andra, för att minska risken att bli smittade av coronaviruset. 

I en reklamfilm syns en stor McDonald's-box, som satts upp utanför en restaurant. Inne i boxen kan barn gå in för att rita bilder som sedan skickas med i en matleverans till mor- och farföräldrar. 

– Vi ville låta barnen överaska sina mor- och farföräldrar med vad de själva älskar mest, tillsammans med en överraskning som vi vet att de äldre uppskattar. Vi hoppas att initiativet gör livet lite roligare för de äldre, säger Sofie Lager, senior marketing manager på McDonald's, enligt Adweek.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

McDonald'sNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.