Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 20 maj 2020, 12:00
Sara Wikberg och André Frisks byrå tog tidigare i år hem Nordax Group som kund nu kommer den första kampanjen som tar utgångspunkt i de positiva aspekter som kan komma av en kris.
Ämnen i artikeln:
NordaxCoronakrisen ställer det mesta på ända. Många inplanerade aktiviteter har ställts in och oron för hur livet kommer påverkas av krisens ekonomiska följder är påtaglig inom flera sektorer och för många människor. Nordax Bank, som nyligen tillsatte Hanna Belander med erfarenhet från flera byråer och senast Prime som ny chief marketing officer, väljer i sin första kampanj med nya byrån att fokusera på lösningar och den positiva kraft som kan komma ur en kris. Kampanjen går under namnet ”Pepplånet” och innebär att banken lånar ut annat än pengar, nämligen inställda upplevelser och välbehövlig pepp.
Lånen går att söka Nordax hemsida. De tillgängliga lånen just nu är:
– Vi tänkte väl ungefär som alla andra gör just nu - vad kan vi göra. Då kändes peppiga lån lagom good will och samtidigt relevant för en nischbank som sysslar med just lån. Förutom ekonomisk föräldrarådgivning kommer vi låna ut roliga upplevelser som plåster på såren för inställda konserter, resor och sportevenemang. Såklart med schyssta lånevillkor (du behöver bara passa peppen vidare) och på ett Tegnell-vänligt vis, säger Hanna Belander, CMO på Nordax i en kommentar.
Idén har Nordax tagit fram inhouse tillsammans med frilanskreatören Mårten Hedbom. Det är också första kampanjen Nordax gör ihop med kommunikationsbyrån Wikberg&Frisk som kammade hem uppdraget för Nordax Group efter en byråupphandling tidigare i år. Wikberg&Frisk kommer fortsättningsvis ha ansvar för bland annat strategisk rådgivning, medierelationer, kreation och public affairs och kommer jobba nära den inhousebyrå som nytillträdda marknadschefen Hanna Belander ansvarar för.
– Ja, det var en envis, liten byrå som fortsatte peppra oss med proaktiva idéer och smarta tankar så till den milda grad att vi till slut inte kunde stå emot. Jag vill egentligen inte säga hur megabäst det här gänget är för då kommer alla börja dra i dom. Gör inte det, det är MIN byrå, säger Hanna Belander i en kommentar.
Arbetsgrupp Nordax:
Robin Sjöblom, CD
Mårten Hedbom, PR & Brand Creative, frilans
Hanna Belander, Marknadschef (och kreatör)
Arbetsgrupp Wikberg&Frisk:
André Frisk, Founding Partner
Sara Wikberg, Founding Partner
Matilda Grebestam, PR-konsult
Produktionsbyrå
Brand new content
Klas Lindberg, producent
Henrik Wahlström, regissör
Ämnen i artikeln:
Nordax