Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nordax Bank släpper klädkollektion i ny kampanj

Publicerad: 4 November 2020, 10:50

När kontoret flyttat till köksbordet kämpar många med hur man på bästa sätt ska anpassa klädseln till det nya normala. I Nordax Bank nya kampanj vill de skapa en lösning med den egna klädkollektion - Work From Home Collection.


Ämnen i artikeln:

NordaxWikberg&Frisk

I samarbete med designerna Sissel Kärneskog och Marie Isacson har Nordax tagit fram  en kollektion som är helt anpassad för hemmajobb. Kollektionen består av en klänning för pm-skrivandet från soffan, en kostym optimerad för zoom-rutan och en kavaj med inbyggt skrivbord så du kan fortsätta kämpa med den där kalkylen – från badrummet.

I en Novus-undersökning gjord på uppdrag av Nordax Bank uppger en majoritet (68 procent) att de klär sig annorlunda när de arbetar hemma jämfört med hur de klär sig på kontoret, samtidigt svarade 76 procent att de försöker klär sig professionellt för videomöten. Arbetet hemifrån har skapat nya behov och nya vanor. Något som Wikberg&Frisk belyser i kampanjen för Nordax.

– Det här med att jobba hemifrån har ju liksom blivit det nya vanliga, och för många av oss kommer det garanterat fortsätta så (i nån form) även efter pandemin. Inte helt oväntat så låg vi ett par steg före här och lanserade bolån för det nya vanliga redan för ett år sen. Och nu släpper vi helt enkelt en praktisk klädkollektion för det nya vanliga som passar i det nya vanliga, säger Hanna Belander, marknadschef på Nordax.

Med arbete hemifrån uppstår nya behov och idéer för hur vi klär oss och med inspiration från det nya vanliga kommer en kollektion i tre delar:

Om undersökningen

Undersökningen har genomförts av Novus på uppdrag av Nordax Bank, via webbintervjuer i Novus slumpmässigt rekryterade och representativa Sverigepanel. Totalt gjordes 1021 intervjuer med förvärvsarbetande svenskar, varav 448 förvärvsarbetande som jobbar/har jobbat hemifrån. Undersökningen genomfördes under vecka 38 och 39 2020 och hade en deltagarfrekvens på 64 procent. 

Arbetsgrupp

Robin Sjöblom, CD

Mårten Hedbom, PR & Brand Creative, frilans

Hanna Belander, Marknadschef (och kreatör)

Jonas Axblom, Activation manager, frilans
Malin Thell - marknadskoordinator 

Anna Berg-  content manager

 

Wikberg&Frisk: 

André Frisk, Founding Partner 

Sara Wikberg, Founding Partner 

Matilda Grebestam, PR-konsult 

 

Produktion

Fotograf: Bisse Bengtsson

Fotoassistent: Magnus Petersson

Stylist: Gisela Rydberg

Stylistassistent: Nicole Mittman

Designers: Sissel Kärneskog & Marie Isacson

Agent: Sara Sinnby / Agent Molly & Co

Locationboss: Filippa Rosenqvist

Modeller: Gloria Verechtchaguina och David Dahlgren / MIKAs

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

NordaxWikberg&Frisk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.