Kampanj
Nordic Nest gör julsaga om flyttfåglar
Publicerad: 30 november 2021, 13:07
Inredningsbutiken Nordic Nests julkampanj sätter fokus på flyttfåglar.
En flyttfågel med bruten vinge, det är huvudkaraktären i Nordic Nests julsaga. När alla andra fåglar har flytt till varmare breddgrader bestämmer han sig för att skapa ett varmare och mysigare hem. Då går musiken från moll till dur.
– Konceptet ”För alla som älskar att boa” är resultatet av ett sömlöst samarbete med vår systerbyrå Identity Works, där vi tagit fram allt från namnet Nordic Nest till en visuell identitet baserad på fåglar. Fåglar, precis som människor, bygger ju sitt bo med stor omsorg för detaljerna, säger Johanna Reis, creative director på IW Edition.
För tre år sedan påbörjade Nordic Nest en förändringsresa, där man först bytte namn från Design Online till Nordic Nest.
– För att bli ett långsiktigt starkt varumärke behöver vi bjuda kunden på en emotionell upplevelse, säger Bank Bergström, vd på Nordic Nest.
Filmen gick från idé till färdig produktion på bara sex veckor, trots ett ambitiöst fysiskt bygge av fågelmasker.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare:
Nordic Nest
Bank Bergström – VD
Erik Öjner - Chief Customer Experience Officer
Lina Öhlund - Chief Creative Officer
Reklambyrå:
IW Edition
Johanna Reis – Creative Director
Kalle Berglind – AD
Katarina Bäcklund – PL/Byråproducent
David Leeb – Kundansvarig
Clara Lindholm - Planner
Filmproduktion:
Aspekt
Linnéa Bergman – Regi
Axel Herrlin – Producent
Kim Buisson – EP
Radioproduktion:
Flickorna Larsson