Kampanj
Nordiska kreatörer firar Dr. Martens 60-årsdag
Publicerad: 9 november 2020, 08:37
Tanken är att kreatörerna ska återspegla en händelse eller subkultur som kommit att förknippas med det klassiska skovarumärket.
Ämnen i artikeln:
AWBI år fyller det brittiska skovarumärket Dr. Martens 60 år. För att uppmärksamma det har Dr. Martens och AWB slagit sig ihop med sex nordiska kreatörer som fått i uppgift att ta fram en look inspirerad av varumärkets historia. Tanken är att de sex kreatörerna, där ingen tillhör mittenfåran utan snarare är stora inom sina respektive subkulturer, ska återspegla en händelse eller en given subkultur som kommit att förknippats med varumärket.
De svenska kreatörer som är med i kampanjen är: artisten Jelly Crystal, Studio Barnhus-medlemen och musikern Kamoelo Khoaripe och illustratören Yoyo Nasty.
Se de tre kreatörernas tolkningar nedan:
Jelly Crystal
Kamoelo Khoaripe
Yoyo Nasty