Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nordiska kreatörer firar Dr. Martens 60-årsdag

Publicerad: 9 November 2020, 08:37

Tanken är att kreatörerna ska återspegla en händelse eller subkultur som kommit att förknippas med det klassiska skovarumärket.


Ämnen i artikeln:

AWB

I år fyller det brittiska skovarumärket Dr. Martens 60 år. För att uppmärksamma det har Dr. Martens och AWB slagit sig ihop med sex nordiska kreatörer som fått i uppgift att ta fram en look inspirerad av varumärkets historia. Tanken är att de sex kreatörerna, där ingen tillhör mittenfåran utan snarare är stora inom sina respektive subkulturer, ska återspegla en händelse eller en given subkultur som kommit att förknippats med varumärket.

De svenska kreatörer som är med i kampanjen är: artisten Jelly Crystal, Studio Barnhus-medlemen och musikern Kamoelo Khoaripe och illustratören Yoyo Nasty.

Se de tre kreatörernas tolkningar nedan:

Jelly Crystal

Kamoelo Khoaripe

Yoyo Nasty

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

AWB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.