Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 4 mars 2021, 08:34
Foto: Press
Yoghurtsmaker omtolkas i kulörer när Arla uppmärksammar varumärket Yoggis 50-årsjubileum.
Ämnen i artikeln:
ArlaI samband med att det nu gått 50 år sedan Arlas yoghurt Yoggi lanserades släpps en serie färger hos färgtillverkaren Nordsjö, baserat på olika yoghurt-smaker. Färgerna baseras bland annat på smakerna jordgubb, blåbär och vanilj. Huvudkulörerna kompletteras med två mjukare kulörer.
– Vi på Nordsjö tycker att det här är ett väldigt kul samarbete, för vem har inte i dessa tider drömskt tittat ner i sin frukostskål och känt smaken av till exempel solmogna jordgubbar eller önskat att man var på en strand på Samoa? Nu har vi hittat ett sätt som förhoppningsvis kan göra den känslan lite mer permanent. Vi ser även en trend i att man vågar vara mer lekfull och personlig i sina färgval, för även om neutrala kulörer dominerar på våra väggar så ser vi ett ökat intresse för lite starkare och rena kulörer, säger Louise Forslund, Brand Manager på Nordsjö, i ett pressmeddelande.
Den speciella färgkollektionen kommer att säljas i Nordsjös butiker. Bakom projektet står Arlas inhousebyrå The Barn samt Nordsjös marknadsavdelning och kulörexperter.
Foto: Press
Yoggi:
– Emma Barkström, Brand manager
– Åsa Scherman, Projektledare
– Vanda Wide, Copywriter
– Victor Stenström, Art Director
– Lukas Eisenhauer, DOP
– Björn Norström, Motion graphics
– Niklas Hansen, Set design
– Nina Salo Åseskog, Production lead
– Malou Marnfeldt, Production manager
– Norbert Pelka, Graphic design
– Tony Fredriksson, Content manager
– Linnea Hamner, Social media buyer
Nordsjö, Akzo Nobel Decorative Coatings:
– Christine Berglund, Nordic Marketing Manager
– Camilla Engerby, Marketing Manager Nordsjö
– Ann-Charlotte Linde, Colour Manager
– Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö Consumer
– Angelica Börresen, Brand Manager Activation Sweden
– Mikael J:Son Lindhe, Communication Manager
– Katja Kristensen, Brand Manager Content & Social Media
– Berit Abrahamsen Lunde, Digital Manager Nordic
Ämnen i artikeln:
Arla