Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag23.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nordsjö släpper färgkollektion inspirerad av yoghurt

Publicerad: 4 mars 2021, 08:34

Foto: Press

Yoghurtsmaker omtolkas i kulörer när Arla uppmärksammar varumärket Yoggis 50-årsjubileum.


Ämnen i artikeln:

Arla

I samband med att det nu gått 50 år sedan Arlas yoghurt Yoggi lanserades släpps en serie färger hos färgtillverkaren Nordsjö, baserat på olika yoghurt-smaker. Färgerna baseras bland annat på smakerna jordgubb, blåbär och vanilj. Huvudkulörerna kompletteras med två mjukare kulörer. 

– Vi på Nordsjö tycker att det här är ett väldigt kul samarbete, för vem har inte i dessa tider drömskt tittat ner i sin frukostskål och känt smaken av till exempel solmogna jordgubbar eller önskat att man var på en strand på Samoa? Nu har vi hittat ett sätt som förhoppningsvis kan göra den känslan lite mer permanent. Vi ser även en trend i att man vågar vara mer lekfull och personlig i sina färgval, för även om neutrala kulörer dominerar på våra väggar så ser vi ett ökat intresse för lite starkare och rena kulörer, säger Louise Forslund, Brand Manager på Nordsjö, i ett pressmeddelande.

Den speciella färgkollektionen kommer att säljas i Nordsjös butiker. Bakom projektet står Arlas inhousebyrå The Barn samt Nordsjös marknadsavdelning och kulörexperter. 

Foto: Press

Arbetsgrupp:

Yoggi:

– Emma Barkström, Brand manager

– Åsa Scherman, Projektledare

– Vanda Wide, Copywriter

– Victor Stenström, Art Director

– Lukas Eisenhauer, DOP

– Björn Norström, Motion graphics

– Niklas Hansen, Set design

– Nina Salo Åseskog, Production lead

– Malou Marnfeldt, Production manager

– Norbert Pelka, Graphic design

– Tony Fredriksson, Content manager

– Linnea Hamner, Social media buyer

 

Nordsjö, Akzo Nobel Decorative Coatings: 

– Christine Berglund, Nordic Marketing Manager

– Camilla Engerby, Marketing Manager Nordsjö

– Ann-Charlotte Linde, Colour Manager

– Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö Consumer

– Angelica Börresen, Brand Manager Activation Sweden

– Mikael J:Son Lindhe, Communication Manager

– Katja Kristensen, Brand Manager Content & Social Media

– Berit Abrahamsen Lunde, Digital Manager Nordic

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Arla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.