Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Norrlands Guld plockar upp en av världens bästa hockeyspelare i nya kampanjen

Publicerad: 8 oktober 2021, 09:23

Spendrups släpper en ny kampanj och ska få folket att dricka mer Norrlands Guld. Till sin hjälp har de nu hockeyproffset Victor Hedman. ”Vi har valt att hitta tillbaka till de norrländska vyerna, fast på ett lite kul sätt förstås”, säger Charlotte Liljewall.


Ämnen i artikeln:

Norrlands Guld

Norrlands Guld lanserar en ny kampanj med sitt återkommande radiogäng i Norrland. Den här gången genomför karaktärerna en direktsändning från en bil från de norrländska vägarna - under programformatet ”Varsch är vi på väg?

– Vi har valt att hitta tillbaka till de norrländska vyerna, fast på ett lite kul sätt förstås. Vi vill ju som vanligt visa upp Norrlands Guld som ett avslappnat varumärke som man kan vara sig själv med.Dessutom plockar vi upp Victor Hedman, en av världens bästa hockeyspelare, på vägen. Han passar vårt varumärke utmärkt, en skön norrlänning som är sig själv, trots alla framgångar, säger Charlotte Liljewall produktchef på Spendrups i en kommentar.

Kampanjen blir startskottet för samarbetet med den nya reklambyrån Bloomy. Framöver kommer Victor Hedman att dyka upp på flera olika sätt i Norrlands Gulds marknadsföring. 

 

Arbetsgrupp

Charlotte Liljewall, produktchef Spendrups

Marcus Thollin, marknadschef öl och cider, Spendrups

Pernilla af Klintberg, projektledare

Jon Rönström, kreatör

Daniel Lindell, kreatör

Marcus Holmlund, kreatör

Carl Wahlberg, planner

Produktionsbolag Madre Pictures

Cornelia Opitz & Jenny Pihl, producent

Jon Holmberg, regissör

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

Norrlands Guld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.