Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 8 oktober 2021, 09:23
Spendrups släpper en ny kampanj och ska få folket att dricka mer Norrlands Guld. Till sin hjälp har de nu hockeyproffset Victor Hedman. ”Vi har valt att hitta tillbaka till de norrländska vyerna, fast på ett lite kul sätt förstås”, säger Charlotte Liljewall.
Ämnen i artikeln:
Norrlands GuldNorrlands Guld lanserar en ny kampanj med sitt återkommande radiogäng i Norrland. Den här gången genomför karaktärerna en direktsändning från en bil från de norrländska vägarna - under programformatet ”Varsch är vi på väg?
– Vi har valt att hitta tillbaka till de norrländska vyerna, fast på ett lite kul sätt förstås. Vi vill ju som vanligt visa upp Norrlands Guld som ett avslappnat varumärke som man kan vara sig själv med.Dessutom plockar vi upp Victor Hedman, en av världens bästa hockeyspelare, på vägen. Han passar vårt varumärke utmärkt, en skön norrlänning som är sig själv, trots alla framgångar, säger Charlotte Liljewall produktchef på Spendrups i en kommentar.
Kampanjen blir startskottet för samarbetet med den nya reklambyrån Bloomy. Framöver kommer Victor Hedman att dyka upp på flera olika sätt i Norrlands Gulds marknadsföring.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Charlotte Liljewall, produktchef Spendrups
Marcus Thollin, marknadschef öl och cider, Spendrups
Pernilla af Klintberg, projektledare
Jon Rönström, kreatör
Daniel Lindell, kreatör
Marcus Holmlund, kreatör
Carl Wahlberg, planner
Produktionsbolag Madre Pictures
Cornelia Opitz & Jenny Pihl, producent
Jon Holmberg, regissör
Ämnen i artikeln:
Norrlands Guld