Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Norrlands Guld utmanar träningsnormen – lanserar ”Six weeks of helg”

Publicerad: 23 juni 2021, 11:38

Det skräddarsydda ”ledighetsprogrammet” innehåller övningar som att slö-grilla, sova länge och kolla på fotboll.


Ämnen i artikeln:

Norrlands GuldBloomy IdeasFLB Europa

Träningsprogrammet ”Sixteen weeks of hell” har de senaste åren slagit igenom rejält. De som arrangerar programmen har fullbokat och kvällstidningarna uppmärksammar än den ena än den andra kändisen som ”fullkomligt rasat” i vikt. Alla är dock inte lika sugna på en diabolisk diet och drakoniska träningsregler. För den gruppen lanserar Norrlands Guld nu sitt eget träningsprogram inriktat på maximal avkoppling. För de som antar utmaningen väntar 42 dagars intensiv vila. Bland aktiviteterna som ordineras finns slö-grilla, sova länge och kolla på fotboll. Kampanjen lanserades den 21 juni och kort därefter hade flera hundra platser bokats. Bakom kampanjen står reklambyrån Bloomy Ideas och pr-byrån FLB Europa.

– Det ligger i Norrlands Gulds DNA att njuta av de små, stillsamma, vackra stunderna och därför är det på sin plats att vi nu lanserar det här programmet. Att varva ner när semestern startar kan vara väldigt svårt, så vi vill hjälpa till och ge de bästa nycklarna till total avkoppling. Det kan upplevas väldigt tufft i början men vi uppmanar deltagarna att kämpa på och inte ge upp, säger Charlotte Liljewall, produktchef Norrlands Guld. 

Det är inte första gången som Norrlands Guld gör pr-aktiviteter med grund i utmaningar. För snart två år sedan, då de samarbetade med Åkestam Holst, lanserade de ”Ölavtalet” där man kunde göra en utlovad öl juridiskt bindande. ”Ölavtalet” blev en stor succé med 12 000 underskrivna avtal och seger i Guldäggets effektkategori.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.