Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Norska Posten visar en mans kärlek till tomten i årets julkampanj

Publicerad: 22 november 2021, 12:30

Norska Posten gör även i år en julkampanjfilm, med Tomten i huvudrollen.


Ämnen i artikeln:

B-Reel film

Redan 2019 började norska Posten skapa kampanjfilmer. Årets film, ”När Harry träffade Tomten”, handlar om kärlek, och firar att det nästa år är femtio år sedan lagen som förbjöd samkönade relationer i Norge avskaffades. Den är skapad tillsammans med B-reel Films.

– Det är så kul att se att vi har skapat en ny tradition på Posten med en storslagen julkampanj varje jul. Och vad är bättre än att följa upp förra årets arga tomte med ren kärlek, säger Monica Solberg, marknadsdirektör på Norska Posten.

Enligt pressmeddelandet är mångfald inom kön, sexuell läggning, religion, etnicitet och ålder en viktig arbetsgivarfråga för norska Posten. 

Filmen har premiär på tv och på bio under dagen i dag, 22 november.

Arbetsgrupp

Kund: Norska Posten, Marknadsdirektör Monica Solberg

Byrå: POL

Copywriter: Rikke Sofia Jacobsen

Art Director: Pia Emilie Lystad

Produktionsbolag: BR•F

Regissör: Sacarias Kiusalaas

Producent: Anisa Dzindo

Exekutiv Producent: Rikard Åström

Fotograf: Tim Lorentzén

Klippare: Nils Andersson

Sounddesigner: Calle Budde Roos / Ponytail

Grade: Oskar Larsson /TINT

VFX: HAYMAKERFX

Online: Evelina Åström / TINT

Musik:

Stockholms Musikgymnasium Youth Choir 22

Adolf Fredriks Musikklasser 5E

Dirigent: Sofia Ågren

Instudering: Lina Sandborgh

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-Reel film

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.