Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 7 februari 2022, 13:30
Den norska byrån Anorak har tagit fram konceptet för reklamfilmen ”The Hunt”.
Foto: XXL
Fritidskedjan XXL har lanserat den nya kampanjen ”The Hunt”. Reklamfilmen har redan fått över 100 000 visningar på Youtube och är inspirerad av den virala succén ”One of these days”.
Filmen visar ett gäng skidåkare som jagar en rosa kanin nedför ett berg. Ett liknande koncept som gjorde det franska skidproffset Candide Thovex viral för nära ett decennium sedan.
I XXL:s reklamfilm jagar ett hundratal den ensamma kaninen nedför ett berg, genom gator och över sjöar i de franska Pyrenéerna. Kaninen spelas av de franska skidåkarna Alex Remonnay och Leo Fourcade. Bakom konceptet står byrån Anorak, som är en del av Noa, och är inspelad för XXL i Norge och med filmen vill företaget föra fram budskapet att utförsåkning handlar om att ha roligt och att det inte gör något om du är en nybörjare – vintern är i sig en tillräckligt stor lekplats för alla.
Den svenska byrån Orange Blue Supervision har tagit fram musiken i reklamfilmen.
Hela reklamfilmen:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.