Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nu lanseras Tove Langseth och Filip Nilssons nya varumärke

Publicerad: 29 September 2020, 12:33

Väggmålning på Södermannagatan i Stockholm.

Frihet från både åtsmitande plagg och skeva kroppsideal när reklamprofilerna Tove Langseth och Filip Nilsson lanserar sitt Closely.


Ämnen i artikeln:

CloselyFilip NilssonTove Langseth

Förra året aviserade de två reklamveteranerna Tove Langseth och Filip Nilsson, med mångårig erfarenhet från Nord DDB respektive Forsman & Bodenfors, att de i partnerskap med Lindex skulle starta upp det nya företaget Closely. Bolaget gör sport- och underkläder riktade till kvinnor och tycks profilera produkterna som bekväma och hållbara. Exempelvis CO2-kompenserar de för varje plagg. I ett slags varumärkesmanifest på den egna sajten säger de sig vilja utgå från frihet, både gällande kroppslig rörelse och frihet från idéer om hur kvinnor, kroppar och underklädesdesign ska få vara. De senaste veckorna har de även presenterat sitt manifest i sociala medier.

Produkterna är framtagna i tät dialog med en stor testgrupp som sedan förra våren fått komma med inspel och förslag.

PODCAST: ”Kreatörer har ett övertag mot andra entreprenörer”
LÄS MER: Reklamprofilerna om nya satsningen: ”Vi är koldioxidneutrala från start”

Nu släpper de den kampanj som ska lansera varumärket, vars försäljning börjar nästa vecka. Utöver de filmer som lanserar Closely har Tove Langseth och Filip Nilsson även satsat på en mural på Södermannagatan i Stockholm. 

– När jag slutade på DDB visste jag att jag ville starta något eget. Efter att ha jobbat med så många varumärken, visste jag att man bara kan ta det till en viss nivå när man jobbar med en kund. Du kan inte vara inne i produkten hur mycket du än vill, för du har inte det mandatet, berättade Tove Langseth när hon nyligen gästade David Orlics podcast Orli&.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.