Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 20 maj 2020, 08:47
I Nutriletts nya koncept ”Rivstarta en ny irriterande livsstil” vill de och M&C Saatchi jobba humoristiskt samtidigt som de inte hymlar med att det handlar om en produkt för att gå ned i vikt.
Orkla-ägda Nutrilett var länge det ledande varumärket när det kommer till produkter för viktminskning. Under 00-talet har de dock fått en rejält ökad konkurrens och fallit lite i glömska. Nu gör de för första gången på länge en kommunikationssatsning på den svenska marknaden, en satsning som görs i samarbete med M&C Saatchi. Konceptet ”Rivstarta en ny irriterande livsstil” tar fasta på de smått störiga vanor som personer som fått dille på träning och kost kan lägga till sig med.
– Hälften av alla män och 4 av 10 kvinnor i Sverige är överviktiga eller lider av fetma. Det är för dem Nutrilett finns som en bra och effektiv metod för att gå ner i vikt. Men för att sedan behålla sina nya vikt behöver man lägga om sin livsstil. Därför stöttar Nutrilett längs hela vägen – inte bara med produkter och måltidsersättning, utan även med tips och råd, coachning och inte minst gruppen Willpower på Facebook, säger Charlotta Krusfeldt, brand manager Orkla Care.
Filmerna kommer att gå i TV, digitalt och sociala medier och är producerade i av Esteban.
– Både för oss och för Nutrilett kändes det otroligt viktigt att göra någonting som inte bidrar till kroppshets eller skeva ideal. Samtidigt är Nutrilett en viktminskningsmetod, och vi ville inte heller hymla med det. Vi ville göra något som sticker ut i kategorin, som krossar föråldrade fördomar och som förändrar attityder, och det kändes roligt och relevant att ta spjärn mot nyfrälsta hälsomänniskor, säger Henrik Almqvist, creative director på M&C Saatchi.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Kreativ byrå: M&C Saatchi
SoMe och Content: M&C Saatchi
Produktionsbolag: Esteban
Regi: Alexander Brügge, Markus Ernerot
Mediabyrå: OMD och Familjen (digitalt)
Arbetsgrupp Orkla
Charlotta Krusfeldt, Brand Manager, Orkla Care Sverige
Johan Bassman, Media & Communications Manager, Orkla Care Sverige
Karl-Johan Rydberg, Marketing Manager Health & Wound, Orkla Care Sverige