Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nutrilett gör comeback – skämtar om irriterande vanor som kan komma med viktminskning

Publicerad: 20 Maj 2020, 08:47

I Nutriletts nya koncept ”Rivstarta en ny irriterande livsstil” vill de och M&C Saatchi jobba humoristiskt samtidigt som de inte hymlar med att det handlar om en produkt för att gå ned i vikt.


Ämnen i artikeln:

NutrilettM&C Saatchi

Orkla-ägda Nutrilett var länge det ledande varumärket när det kommer till produkter för viktminskning. Under 00-talet har de dock fått en rejält ökad konkurrens och fallit lite i glömska. Nu gör de för första gången på länge en kommunikationssatsning på den svenska marknaden, en satsning som görs i samarbete med M&C Saatchi. Konceptet ”Rivstarta en ny irriterande livsstil” tar fasta på de smått störiga vanor som personer som fått dille på träning och kost kan lägga till sig med.

– Hälften av alla män och 4 av 10 kvinnor i Sverige är överviktiga eller lider av fetma. Det är för dem Nutrilett finns som en bra och effektiv metod för att gå ner i vikt. Men för att sedan behålla sina nya vikt behöver man lägga om sin livsstil. Därför stöttar Nutrilett längs hela vägen – inte bara med produkter och måltidsersättning, utan även med tips och råd, coachning och inte minst gruppen Willpower på Facebook, säger Charlotta Krusfeldt, brand manager Orkla Care.

Filmerna kommer att gå i TV, digitalt och sociala medier och är producerade i av Esteban.

– Både för oss och för Nutrilett kändes det otroligt viktigt att göra någonting som inte bidrar till kroppshets eller skeva ideal. Samtidigt är Nutrilett en viktminskningsmetod, och vi ville inte heller hymla med det. Vi ville göra något som sticker ut i kategorin, som krossar föråldrade fördomar och som förändrar attityder, och det kändes roligt och relevant att ta spjärn mot nyfrälsta hälsomänniskor, säger Henrik Almqvist, creative director på M&C Saatchi.

Arbetsgrupp

Kreativ byrå: M&C Saatchi

SoMe och Content: M&C Saatchi

Produktionsbolag: Esteban

Regi: Alexander Brügge, Markus Ernerot

Mediabyrå: OMD och Familjen (digitalt)

Arbetsgrupp Orkla

Charlotta Krusfeldt, Brand Manager, Orkla Care Sverige

Johan Bassman, Media & Communications Manager, Orkla Care Sverige

Karl-Johan Rydberg, Marketing Manager Health & Wound, Orkla Care Sverige

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

NutrilettM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.