måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ny kampanj för Arlanda Express ska få fler att hoppa på tåget

Publicerad: 27 april 2023, 08:12

Arlanda Express vill få fler att lämna E4:an och hoppa på tåget när de ska ut och resa. 

Foto: Pressbild

Arlanda Express nya kampanj, framtagen av Åkestam Holst, tar fasta på den del av resor som är mest stressfylld: transporten till och från flygplatsen.

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklamKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Under hösten och vintern har Åkestam Holst i samarbete med övriga Noa-byråer arbetat på ett nytt kommunikativt koncept för Arlanda Express som i dagarna lanseras brett. Syftet är att få ännu fler att lämna E4:an och hoppa på tåget när de ska ut och resa. 

Konceptet riktar sig mot både privatresenärer och de som reser i arbetet och ska frammana känslan av lugn i den del av resor som studier visar är mest stressfylld: transporten till och från flygplatsen. Med hjälp av Arlanda Express vill man visa att den går både smidigt, snabbt och miljövänligt. 

– När vi såg Arlanda Express studier på hur stressnivåerna i resenärerna - både privat- och affärsresenärer - slår i taket under den del av resan som handlar om att komma fram till terminalen blev valet av fokus i den första kampanjen rätt självklart. Att då kunna erbjuda de stressade resenärerna ett punktligt, snabbt, effektivt, miljövänligt och rofyllt alternativ är minst sagt oerhört fördelaktigt, säger Daniel Smedfors, client director på Åkestam Holst och ansvarig för hela Noa-uppdraget för Arlanda Express, i ett pressmeddelande.

Kampanjen syns i flera olika kanaler, allt från rörliga media (TV4 Play, Youtube m.m) till annonser i magasin och enheter utomhus.

Jeanette Zeitoun, varumärkes- och kommunikationschef på A-Train som driver tågtrafiken på Arlanda Express, kommenterar:

– Vi kände att Noa erbjöd det mesta vi behövde ha hjälp med samlat under ett tak, vilket gjorde valet av dem som strategisk partner ganska lätt. Det ska bli roligt att denna del av vårt samarbete syns hos målgrupperna nu, samtidigt som andra delar av Noa-uppdraget fortlöper fortfarande.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Arlanda Express:
Magnus Zetterberg, CEO
Jeanette Zeitoun, Head of Brand and Communications
Axel Nilsson, Chief Commercial Officer
Johanna Larsen, Head of Digital


Åkestam Holst Noa:

Client Director: Daniel Smedfors

Account manager: Matilda Helsing
Strateg: Sebastian Stüben 

Copywriter: Joakim Estemar

Art Director: Erik Nordenankar

Producent: Petur Mogenssen


Final art: BKRY

Produktionsbolag: Bleck Out

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev