måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ny kampanj för Matsmart – uppmärksammar otänkbara kunder

Publicerad: 18 januari 2023, 13:46

Matsmart inte för den som hatar klimatet.

TBWA gör kampanj för Matsmart – visar vem som inte passar som kund hos e-handlaren. Billig och hållbar mat är inte för alla konstaterar Matsmart.

Ämnen i artikeln:

TBWANyheterKampanjB-Reel

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


På Matsmart kommunicerar man ofta att det är enkelt att vara klimatsmart, eftersom kunderna sparar pengar och samtidigt räddar mat. Win win, menar E-handlaren. Men i den senaste kampanjen erkänner Matsmart att de inte är för alla. Till exempel är det inget för dem som ogillar planeten. Eller de som inte känner för att spara pengar. 

– Vi började fundera på varför folk inte skulle välja Matsmart. Det var en rätt rolig tankelek. Att tala ut banala motargument blev ett sätt att lyfta fördelarna, säger Elin Hjelte, kreatör på TBWA. 

I filmerna får vi träffa personer som aldrig i livet skulle agera hållbart. De som hellre betalar extra för att förstöra planeten än att spara pengar på att rädda den. 

– Den här kampanjen visar på ett fantastiskt sätt tycker jag – det som vi på Matsmart tror så mycket på. I en hållbar framtid, måste det hållbara också vara det prisvärda. Bara då blir hållbart ett helt självklart val för konsumenten. Om man nu är en sån som gillar planeten lite grann, säger Sofia Syrén, global chief marketing officer på Matsmart.

Det är B-Reel films som producerat reklamfilmerna och regissören Sacarias Kiusalaas.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev