Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ny kampanj för Miljonlotteriet vill rädda sommarlovet för utsatta barn

Publicerad: 16 Juni 2020, 11:53

Foto: Press

Miljonlotteriets senaste kampanj vill få oss att köpa fler lotter för att ”Rädda ett sommarlov”.


Ämnen i artikeln:

IOGT-NTOChange

Miljonlotteriet, som ägs av IOGT-NTO-rörelsen, skänker varje år intäkter från lottförsäljningen till sommarläger för barn. Lägret riktar sig framför allt till barn i familjer där föräldrarna missbrukar. 

Nu lanseras en ny sommarkampanj för att få fler att köpa lotter, som i sin tur ska finansiera sommarlägren. Kampanjen går under namnet ”Rädda ett sommarlov” och kommer att synas i digitala kanaler. Den är framtagen av Change reklambyrå. 

– I år är IOGT-NTO-rörelsens arbete viktigare än någonsin. Många barn är i stort behov av ett andningshål fyllt av skratt, bus och ljusa upplevelser och vi vill göra allt vi kan för att ge barnen en fin sommar, säger Jonatan Hjort, vd på Miljonlotteriet, i ett pressmeddelande. 

Där lyfter man också fram att statistik visar att alkoholkonsumtionen ökat, och troligtvis kommer att öka mer under sommaren. I kombination med coronavirusets restriktioner kan det leda till att barn som redan har det jobbigt hemma är extra utsatta i år. 

I fjol fick 3000 barn åka på sommarläger. I år hoppas man på att kunna skicka ännu fler. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

IOGT-NTOChange

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.