Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ny kampanj för Spritmuseum ska locka besökare till Djurgården

Publicerad: 10 Juli 2020, 08:56

Foto: Press

Volts första kampanj för Spritmuseum vill påminna oss om att dricka mycket.


Ämnen i artikeln:

VoltSpritmuseum

Restauranger och museum har drabbats hårt till följd av de restriktioner som följt i coronaepidemins spår. Det har lett till att Djurgården, med sina många sevärdheter, har tappat en stor del av sina besökare under våren. Det vill en ny kampanj för Spritmuseum, som ligger på ön, råda bot på.

Kampanjen kommer att synas i sociala medier, på elskåp samt på kulturtavlor i Stockholm. Där går det bland annat att läsa en påminnelse om att dricka mycket i värmen. 

– Dryck är vårt ämne och vi hoppas med den här lite underfundiga kampanjen att fler upptäcker oss och blir nyfikna på vad museet har att erbjuda, säger Ingrid Leffler, Museichef på Spritmuseum, i ett pressmeddelande.

 Den är framtagen av reklambyrån Volt, och är den första kampanjen som tagits fram sedan samarbetet inleddes i våras.

Arbetsgrupp

Volt

Projektledare: Jörn Arnell

Produktionsledare: Sofia Heinig

Final art: Helena Lindkvist

Art Director: Molly Rennéus 

Copywriter: Kristoffer Wernald

Planner: Rebecka Gustavsson

PR-strateg: Martina Larsson

 

Spritmuseum

Museichef: Ingrid Leffler

PR- och kommunikationsansvarig: Matilda Ivarsson

Utställningsproducent: Anna-Karin Svanberg

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltSpritmuseum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.