Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ny kampanj för Systembolaget vill få fler att säga nej

Publicerad: 11 Augusti 2020, 09:08

Från Systembolagets nya kampanj.

Systembolagets nya kampanj, framtagen tillsammans med Nord DDB, uppmanar föräldrar och unga vuxna att inte köpa ut alkohol till minderåriga.


Ämnen i artikeln:

SystembolagetNord DDB

Lagom till skolstarten släpper Systembolaget en ny kampanj bestående av filmer, radioinslag och samarbeten med influencers. Det har tagits fram som en del av Systembolagets kommunikationskoncept ”Annorlunda av en anledning”, och i filmerna syns arga tonåringar som fått nej från sina föräldrar när de bett dem att köpa ut alkohol. 

– Både äldre syskon, kompisar och föräldrar som köper ut alkohol gör det ofta i tron att tonåringen skulle dricka ändå. Men det stämmer inte - varannan 16-åring skulle faktiskt avstå från att skaffa alkohol om de får nej från någon de känner. Med den här kampanjen vill vi påminna om att ett nej betyder mer än vad många tror, säger Systembolagets kommunikationsdirektör Kristina Stutterheim i ett pressmeddelande.

Kampanjen görs i samarbete med flera influencers, bland annat Oscar Zia, Filip Dikmen, Laki och Linda-Marie Nilsson. 

Den riktar sig till föräldrar och unga vuxna i åldrarna 20-25 år. 

Om kampanjen

Kampanj: Systembolaget Inhouse och Nord DDB   

Musik: Låten är en ny version av 90-talshiten No Limit med gruppen 2 Unlimited. 

Kanaler: TVC Play, Youtube, radio, Facebook, Instagram, egna kanaler

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

SystembolagetNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.