Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ny kampanj från Ikea kretsar kring bortglömda möbler

Publicerad: 27 januari 2022, 13:15

Ikea uppmuntrar till mer återanvändning och kampanjar i Norge för de egna second hand-butikerna. Bakom reklamfilmen står bland annat en svensk byrå.


Ämnen i artikeln:

IkeaTry

Hur många har inte en gammal Billy-bokhylla som står någonstans i hemmet, tillfälligt, fast ändå i flera år? Det undrar norska Ikea, som vill uppmana kunder att vända sig till deras second hand-butiker, både för att köpa och sälja möbler.

Det är en fortsättning på Ikeas hållbarhetskampanj som bland annat gav upphov till reklamfilmen ”Fortune favors the frugal”, om en skräpkomet på väg mot jorden, och reklamfilmen ”The trash collection”, som utsågs till en av 2021:s bästa reklamfilmer av Adage

LÄS OCKSÅ: Skräp-meteor hotar jorden i Ikeas nya kampanj

Nu lanserar man Life Collection, en reklamfilm som visar upp möbler som blivit överflödiga när livet förändrats till tonerna av poplåten ”Don't You (Forget about me)” i en nytolkning av artisten Okay Kaya. Filmen är skapad av den norska reklambyrån Try och Orange Blue Supervision, en svensk musikbyrå som startades i september 2021.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

IkeaTry

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.