Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ny kampanj från Prisjakt ska hjälpa kunder ta bättre beslut

Publicerad: 12 november 2021, 13:20

Nu sjösätter Prisjakt ett färskt varumärkeskoncept: För bättre beslut.


Ämnen i artikeln:

PrisjaktJung

Tillsammans med byrån Jung har Prisjakts egen inhouse-avdelning utvecklat ett nytt strategiskt varumärkeskoncept under namnet ”För bättre beslut”, som vill visa upp hela Prisjakts erbjudande – inte bara prisjämförelser. 

– Vår ambition är att vara den ultimata beslutsdestinationen som är konsumenternas bästa vän på marknaden. Vi är oberoende och står på kundernas sida, säger Carolina Appelqvist, marknadsföringschef på Prisjakt.

De första kampanjfilmerna är producerade av Fanny & Alexander och regisserade av Linus Nordström, och illustrerar de olika hindrena för smart beslutsfattande under shopping. Vi får till exempel följa med en småbarnsförälder som i stressen råkar beställa schackpjäser i fel storlek, och se hur reapriser kan göra det nästintill omöjligt att välja rätt. 

– Vi har jobbat tillsammans med Prisjakt i flera år, men då främst med PR, så det känns fantastiskt att nu även kunna stötta upp med kreativ kommunikation på marknadssidan, säger Ebba Grenninger, vice vd och cd på Jung. 

Kampanjen ska med glimten i ögat visa konsumenter att det finns hjälp och råd att få, och den kommer gå i Sverige och Norge på både tv, olv, i sociala medier och på banners. 

Arbetsgrupp

Kreativ byrå: Jung

Produktionsbyrå: Fanny & Alexander

Regissör: Linus Nordström

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

PrisjaktJung

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.