Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ny kampanj ska få fler att känna till Spelpaus

Publicerad: 16 Juni 2020, 12:26

Bild från Spelpaus senaste kampanj.

En ny kampanj, framtagen av Blomquist Communication, ska få fler att känna till Spelinspektionens sajt Spelpaus.


Ämnen i artikeln:

SpelinspektionenBlomquist & Co

Spelinspektionens tjänst Spelpaus introducerades i fjol i samband med omregleringen av spelmarknaden. Via sajten kan spelmissbrukare stänga av sig från spel om pengar, där spelbolagen som har licens i Sverige. 

Nu vill Spelinspektionen öka kännedomen om tjänsten och lanserar en ny kampanj, framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån Blomquist Communication. 

– Efter ett knappt år kände hälften av alla spelare till Spelpaus.se. Det är bra, men inte tillräckligt bra. Den som tappar kontrollen över sitt spelande, eller av annat skäl vill undvika spel, ska veta att det finns ett bra verktyg hos Spelinspektionen, säger myndighetens kommunikationschef Anders Sims, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen inleds nu och kommer att visas i tv. Den bygger på samma visuella uttryck som den kampanj som gick i vintras. 

Över 52 000 personer är nu avstängda via Spelpaus. 

Om kampanjen

TV: Rikstäckande på DNS och Nent – målgruppstyrd A25-59, 593 TRP, räckvidd 50%, vecka 25-28

TV4 Play: Rikstäckande, 170 000 impressions, vecka 26-27

Digital Display Schibsteds nätverk: 10,3 miljoner exponeringar, vecka 26-27

Scream: Viktor Sorte, Ragnar Tingström

 

Arbetsgrupp på Blomquist Communication

AD: Anders Wiström

Copy: Amanda Frykberg

Produktionsledning: Malin Johansson

Strategi och projektledning: Git Wallander

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.