Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ny kampanj ska visa hur Vässla sparar tid

Publicerad: 9 juni 2022, 07:45

Vässla släpper ny kampanj.

Foto: Marcus Rönne.

Med den nya kampanjen ”Saving time” vill den svenska elfordons-startupen Vässla återgå till sina rötter och det man menar är grundorsaken till varumärkes födelse – att spara tid.


Ämnen i artikeln:

KampanjNyheter

I de två nya kampanjfilmerna får vi följa två Stockholmare som lever vitt skilda liv, en frilansfotograf och en familjefar. Båda har en sak gemensamt, nämligen att Vässla sparar dem tid och underlättar deras vardag.

Med kampanjen, som går under namnet ”Saving time”, vill den svenska elfordons-startupen gå tillbaka till sina rötter och det man menar är grundorsaken till varumärkes födelse – att spara tid. Ambitionen är att visa hur Vässla skapar mer tid åt det man tycker är värdefullt.

Marcus Jiderholt, chief marketing officer på Vässla, kommenterar i ett pressmeddelande: 

Rickard Bröms grundtanke när han startade Vässla var att spara tid och kunna hinna hem i tid till familjen. Det är detta som ligger till grunden för ”Saving time”-kampanjen, vilket jag som småbarnsfar precis som Rickard verkligen kan relatera till. Med ett jobb som tar upp en hel del tid, försöker jag alltid att spendera så mycket tid som möjligt tillsammans med mina barn. Förut brukade jag åka kollektivt för att ta mig till jobbet 5 km bort. Jag tog först tunnelbanan, ett byte till spårvagn och sedan till buss vilket tog mig upp emot 45 minuter. Med Vässla tar jag mig till jobbet på bara 10-12 minuter. Det kanske inte verkar så mycket men om man räknar på det och sätter det i perspektiv, sparar man enormt mycket tid, och det är det som vi vill förmedla till omvärlden.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Idé och koncept: Marcus Jiderholt, CMO Vässla

Produktionsbolag: Nada Film

Regissör: Marcus Rönne

Fotograf: Joakim Wijk

Medverkande: Eliza Palha och George Eklund med familj.

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.