måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ny kampanj vill minska hjärtinfarkter - med hjälp av tandborstning

Publicerad: 24 februari 2023, 11:00

Foto: Pressbild: Hjärt-Lungfonden/Philips

Hjärt-Lungfonden har teamat upp med tandborstföretaget Phillips i ett nytt initiativ för en bättre tandhälsa och ett friskt hjärta.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjPhilipsHjärt-Lungfonden

VP


Bara hälften av alla svenskar vet att ens tandhälsa och hjärta hänger ihop. Genom att noggrant borsta tänderna hjälper det till ett friskare hjärta. För genom att minska tandlossning minskar man även risken för hjärtinfarkt. Philips och Hjärt-Lungfonden vill informera mera om detta med deras kampanj ”Borsta för hjärtat”. 

Med det nya initiativet vill de öka människors kunskap kring detta hälsosamband och förhoppningen med kampanjen är att fler ska borsta tänderna bättre.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

FAKTA/2-2-2-metoden

Istället för att borsta tänderna snabbt och checka av en frisk andedräkt vill Philips Sonicare och Hjärt-Lungfonden att du borstar för hjärtat med hjälp av 2+2+2-metoden: 2 minuter, 2 gånger om dagen, med 2 cm tandkräm. Utöver detta är det bra att rengöra mellan tänderna och besöka tandläkare med jämna mellanrum.

 

 

Arbetsgrupp

Hjärt-Lungfonden

Anna Fredholm, Ansvarig Partnerskap 

Daniel Edelsvärd-Wallerman, Presskontakt 

Sofia Wirsén, Produktionsledare 

Jenny Kölfors, Kommunikationschef 

Kristofer Kebbon, Copywriter 

Pia Albinsson, Grafisk formgivare 

 

Philips Norden

Erica Eliasson, Media, PR och Partnerskap 

Åsa Lindholm & Petter Eldebrink, Trade Shopper Marketing

Emin Doukali, Consumer Marketing Manager Philips Sonicare

Alexandra Pierrou, Consumer Marketing Leader

 

Philips Europe

Jorien Besters, Engagement and Planning Manager Philips Europe

 

Anna Norhammar & Björn Klinge, forskare

Karin Strand, Journalist och skribent Strandtext

Johanna Lidbrandt, Illustratör Jolid Art & Design KB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev