Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Nya kampanjen ska ge människor förståelse för sina nya husdjur

Publicerad: 26 oktober 2021, 09:54

Bild ur Arken zoos nya reklamfilm.

Foto: Arken zoo/Pressbild

Under pandemin skaffade fler än någonsin ett husdjur. Men djur beter sig inte alltid som man vill – det gör nu Arken zoo kampanj av. Med budskapet: ”tänk på att i varje djur bor ett odjur”.


Ämnen i artikeln:

KampanjTV-reklam

Ensamhet, möjlighet till att jobba hemifrån och mer pengar i plånboken. Det kan vara några av anledningarna till varför många skaffade husdjur under pandemin. Frågan Arken zoo ställde sig, tillsammans med byrån IW Edition, var om alla egentligen var fullt förberedda på att ha djur hemma. Den frågan tog de avstamp i när de utformade kampanjen ”The Boss” som vill påminna nya djurägare att det bor ett odjur i varje djur som inte beter sig som vi vill.

”Inte meningen att avskräcka”

– Vi älskar djur för att de är våra vänner. Men som husdjursägare måste man också älska djur när de beter sig lite som odjur. När de kissar på mattan, biter sönder våra favoritskor eller inte alls gör som vi vill. Man ska vara medveten om att det kommer vara utmanande - även om vi finns där genom hela djurlivet för att hjälpa till, säger Sarah Frelin Ekvall, marknadschef på Arken Zoo. 

- Vi hoppas att vår specialskrivna låt bjuder på en del igenkänningshumor, men också kan fungera som en liten tankeställare. Det är inte meningen att avskräcka någon från att skaffa djur, men det är samtidigt inte ett beslut som bör fattas lättvindigt, säger Johanna Reis, Creative Director på IW Edition.

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjTV-reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.