Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nytt familjekoncept ska visa Synoptiks plats i vardagen

Publicerad: 1 Mars 2021, 10:48

I Synoptiks långsiktiga reklamsatsning kommer tittarna få följa en optikerfamiljs liv och leverne. Konceptet är framtaget av Volt.


Ämnen i artikeln:

SynoptikVolt

I dag har Synoptiks nya reklamkoncept ”Genom livets alla ögonblick” premiär. Konceptet är framtaget av Volt som för ett år sedan fick reklamansvaret för Synoptik. 

– Synen är vårt absolut viktigaste sinne och tack vare den upplever vi stora delar av vårt liv. På så vis kan man säga att hela livet ryms i Synoptiks erbjudande, från ögonhälsa till synhjälpmedel som linser och glasögon. Konceptet handlar därför om att dramatisera alla dessa små och stora ögonblick genom vår familj, säger Marielle Wernoltz, brand & communication manager på Synoptik.

I konceptet kommer tittarna få följa en familj och tanken från Synoptik och Volts sida är att visa hur optikerkedjan finns med i varje del av vardagen. I den första filmen visar Synoptik hur paret i familjen träffas för första gången då kvinnan presenterar sig som mannens optiker. 

– Vår ambition är att konceptet ska bli långsiktigt så att svenska folket får lära känna vår familj över lång tid. Vi ser ett stort värde i den relationsskapande delen av vår nya kommunikation och hur vi stärker Synoptik som avsändare, säger Lottie Funck Ekelund, marknadschef på Synoptik

Filmerna är regisserade av Jonas Hong Soo Eriksson och producerade av Slutet är nära. Den första filmen är tonsatt med en tolkning av visan ”Den första gång jag såg dig” och framöver kommer det att läggas stor vikt vid hur konceptet låter.

– Det har varit en spännande process att få knåda fram det nya konceptet tillsammans med Synoptik. Det är hård konkurrens i branschen och vi ser en stor sammanblandning av aktörerna så det är med stor nyfikenhet vi ser fram emot lanseringen av det nya uttrycket och hur det tas emot av nya och befintliga kunder, säger Jonas Brodén, kundansvarig för Synoptik på Volt.

Arbetsgrupp

Synoptik

Lottie Funck Ekelund, Marknadschef

Marielle Wernoltz, Brand & Communications Manager

 

Volt

Jonna Liljendahl, Produktionsledare

Susanna Svedjeholm, Produktionsledare

Helena Sjökvist, Planner

Henrik Stampe, Strateg

Johanna Herlin, Final Art

Elisabet Fischer, CD

Jörgen Berglund, CD

Sandra Burman, Copywriter

Anton Holmstrand, Art Director

Jonas Brodén, Projektledare

Fabian Mannheimer, Byråproducent

Sarah Österhed, Digital Producer

Simón Jesus Ubeira, Digital producer

Jan Sjöberg, Visualizer

 

Produktionsbolag: Slutet är nära.

Fotograf: Jörgen Brennike

Retusch: BT Studio

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

SynoptikVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.