Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Nytt grepp på influencer marketing – Nelly öppnar Tiktok-hus

Publicerad: 9 februari 2022, 08:54

Från vänster: Kristina Lukes, vd Nelly, Maral Tarkian, Annie Samuelsson och Alma Persson, Tiktok-kreatörer.

Tiktok är i dag en plattform där rekordmånga svenska ungdomar är aktiva. Nu satsar klädförsäljaren Nelly på Tiktok och bjuder in till ”Tiktok house”.


Ämnen i artikeln:

TikTokInfluencer marketingNelly

Att använda sig av influencer marketing är knappast nytt bland modeföretagen, det har utgjort en viktig del av budgetarna länge. Men nu tar Nelly det ett steg längre än hauls och sponsrade samarbeten och bjuder in till en helhetsupplevelse för sina kunder och influencers.

– Det ligger i Nellys DNA att prova nytt och överraska vårt community. Så även med Tiktok House by Nelly.com där vi satsar på total takeover med Sveriges främsta Tiktok-profiler just nu, säger Nina Ghazanfari, ansvarig för influencer marketing på Nelly.

Under två veckor i februari kommer Nellys kunder och influencers kunna besöka Tiktok-huset i centrala Stockholm. Där kommer man kunna skapa kreativt och viralt innehåll till Tiktok på plats där. Huset öppnar den 14 februari, och både mat, dryck och evenemang kommer vara på plats.

Kampanjen kommer frontas av flera Tiktok-kreatörer, Alma Persson, Maral Tarkian och Annie Samuelsson, som sammanlagt har 1,4 miljoner följare och alla har samarbetat med Nelly.

– De är stilsäkra unga tjejer som matchar Nellys varumärke, och med sina olika nischer på Tiktok skapar de tillsammans en härlig variation vi strävat efter för kampanjen, säger Mathilda Aghassi, som jobbar med influencer marketing på Nelly.

Det här markerar enligt Nelly ett startskott för deras nya strategi inom influencer marketing, där man rör sig bort från långa samarbeten med enskilda profiler.

– Vår målgrupp och medielandskapet förflyttas hela tiden, i dag snabbare än någonsin. Influencer marketing är hjärtat av vår marknadsföringsmix. Som ett led i det rör vi oss bort från långa samarbeten med enskilda profiler, säger Kristina Lukes, vd på Nelly.

LÄS OCKSÅ: Så många Tiktok-följare behöver du för att tjäna pengar 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.